Uwiedli 63 proc. osób
Przybyli, zobaczyli - chcą wrócić! Niesłabnąca moda na Kraków wśród zagranicznych turystów trwa.
Aż 63% turystów, którzy odwiedzili Kraków w ubiegłym roku jest zdecydowanych ponownie zawitać do grodu Kraka, a kolejne 35% rozważa taka możliwość. Tylko niecałe 2% respondentów sondażu przeprowadzonego przez portal internetowy CracowOnline.com nie planuje kolejnych wizyt w mieście.
Przybyli, zobaczyli - chcą wrócić! Niesłabnąca moda na Kraków wśród zagranicznych turystów trwa.
Czy odwiedzisz Kraków ponownie- zdecydowanie tak: 63 % może: 35 % nie: 2 %
Tak optymistyczne wnioski dla lokalnej branży turystycznej płyną z badania przeprowadzonego w dniach 20-23 lutego br. na losowej próbie respondentów wybranej spośród wszystkich obcokrajowców, którzy w 2006 roku zarezerwowali nocleg poprzez portal CracowOnline.com i spędzili w Krakowie co najmniej jedną dobę.
Struktura respondentów wg miejsca zamieszkania: Wielka Brytania: 35 % Włochy: 9 % Niemcy: 9 % Irlandia: 7 % USA: 6 % Norwegia: 3 % Holandia: 3 % Węgry: 2 % Australia: 22 % Francja: 2 % Kanada: 2 % Pozostali: 20 %
Spośród 520 obcokrajowców, którzy wzięli udział w badaniu, ulubionym obszarem turystycznych wędrówek po mieście jest zdecydowanie Stare Miasto (wskazane przez ponad 75% respondentów), przed Kazimierzem (12%) i Wzgórzem Wawelskim (5%).
Ulubiony obszar Krakowa Stare Miasto : 77 % Kazimierz: 12 % Wzgóze Wawelskie : 5 % Inne : 3 %
Mimo rosnącej ilości alternatywnych sposobów spędzania czasu w Krakowie (np. komunistyczny tour trabantem po Nowej Hucie), wciąż najbardziej interesującą turystyczną czynnością podczas pobytu w mieście jest zwiedzanie największych atrakcji turystycznych w sposób "klasyczny" (35% wskazań). Co czwarty respondent wybrał natomiast wizytę w Muzeum w Oświęcimiu, a 12% za największą atrakcje uznało relaks w ogródkach kawiarnianych na Rynku. Krakowskie nocne życie oraz wizyta w Muzeum w Wieliczce zyskały uznanie po 10% respondentów.
Najciekawszy sposób spędzania czasu podczas pobytu w Krakowie: Zwiedzanie atrakcji turystycznych miasta: 35 % Wycieczka do muzeum Auschwitz-Birkenau : 24 % Spacerowanie po Rynku: 12 % Nocne życie Krakowa: 10 % Wycieczka do Wieliczki: 10 % inne: 8 %
Jeśli chodzi o największe potrzeby miasta, patrząc oczywiście z perspektywy turystów, dominują dwie odpowiedzi ? konieczność dalszej rozbudowy lotniska (23% wskazań) oraz poprawienia miejskiej informacji turystycznej (19% respondentów). Z kolei 14% ankietowanych życzyłoby sobie większej ilości tanich miejsc noclegowych.
Największa potrzeba Krakowa Większe lotnisko: 23 % Lepsza informacja turystyczna : 19 % Lepsze drogi : 17 % Więcej tanich miejsc noclegowych : 14 % Więcej luksusowych miejsc noclegowych : 3 % Inne : 24 %
Za największy skarb Krakowa nie został uznany ani Wawel, czakram, Dama z Łasiczką ani - cieszące się ostatnio złą reputacją w prasie (szczególnie gdy jest serwowane w nadmiarze angielskim turystom) - tanie piwo, lecz "wyjątkowa atmosfera miasta", będąca wypadkową powyższych cech i zapewne jeszcze kilku innych.
Największy skarb Krakowa: Wyjątkowa atmosfera miasta: 37 % Rynek Główny: 25 % Dziedzictwo kulturowe Krakowa: 24 % Piękne dziewczyny : 4 % Polska kuchnia : 3 % Czakram : 1 % Tanie piwo : 1 % Inne : 3 %
Źródło: CracowOnline.com