Vectra chce mieć 100 tys. abonentów telewizji cyfrowej
Vectra, operator kablowy i dostawca usługi triple play, zamierza do końca 2007 roku mieć 100 tys. użytkowników telewizji cyfrowej wobec 75.000 po trzecim kwartale - poinformował rzecznik prasowy spółki Krzysztof Stefaniak.
- Do końca bieżącego roku Vectra osiągnie liczbę 100 tys. abonentów telewizji cyfrowej, między innymi dzięki uruchomieniu tej usługi w Białymstoku. W roku 2008 - poza rozszerzaniem zasięgu telewizji cyfrowej o kolejne miasta, uruchomimy nowe usługi takie jak telewizja wysokiej rozdzielczości (HDTV), wideo na żądanie (Video on Demand VoD), czy cyfrowa nagrywarka (Personal Video Recording PVR) - powiedział Stefaniak.
Firma wprowadziła do swojej oferty telewizję cyfrową w listopadzie 2006 roku. Obecnie telewizji ta dostępna jest w 14 miastach.
Na koniec trzeciego kwartału 2007 roku Vectra miała 570.000 abonentów telewizji analogowej wobec 636.000 na koniec ubiegłego roku.
Stefaniak wyjaśnił, że spadek liczby klientów telewizji analogowej wynika z ich przejścia na odbiór cyfrowy.
- Vectra swoim dotychczasowym abonentom zaproponowała unikalną na rynku ofertę przejścia na cyfrowy odbiór programów telewizyjnych - bez dodatkowych opłat, bez zwiększania wysokości abonamentu, z prostą instalacją dekodera - istnieje nawet możliwość samodzielnego podłączenia po odebraniu urządzenia z któregoś z biur obsługi klienta Vectry - powiedział rzecznik.
Oprócz telewizji Vectra oferuje internet i telefon.
Na koniec września 2007 roku firma miała 122.000 klientów internetu i 22.000 abonentów usługi telefonicznej. W 2006 roku było to odpowiednio 92.000 i 14.000.
Łcznie Vectra miała na koniec trzeciego kwartału 2007 roku 645.000 abonentów wobec 643.000 na koniec 2006 roku.
Łączna liczba abonentów Vectry jest sumą liczby abonentów korzystających z telewizji analogowej oraz z liczby abonentów korzystających z telewizji cyfrowej.
Abonenci pozostałych usług - internetu i telefonu, są odbiorcami którejś z usług dostępu do programów telewizyjnych i nie sumują się do ogólnej liczby klientów.