Twórcy technologii twierdzą, że system działa podobnie do systemu metra. Kabiny poruszają się autonomicznie. Są także mniejsze niż tradycyjne windy i odrobinę wolniejsze. W założeniu nazwanym "The Multi" jest ich jednak więcej, co w rezultacie daje bardzo krótki czas oczekiwania.
Rozwiązanie wykorzystuje magnetyczną lewitację, dzięki czemu windy nie potrzebują lin do poruszania się. Są one także osobno zasilane, co zwiększa ich autonomiczność.
Technologia "The Multi" zostanie wykorzystana po raz pierwszy w obiekcie budowanym przez OVG Real Estate we wschodnim Berlinie. Ten 140-metrowy budynek ma zostać ukończony w 2020 roku i zmienić postrzeganie budownictwa. - Budynki zaczynają być jak wertykalne miasta. Muszą mieć więc swój system szybkiego transportu - powiedział Markus Jetter, prezes ThyssenKrupp.
Dodatkową zaletą systemu jest redukcja zapotrzebowania na energię. Ostatecznym efektem ma być zmniejszenie zapotrzebowania na moc o ok. 60 proc. Niestety jedną z wad jest cena. "The Multi" jest kilkakrotnie droższy niż tradycyjne windy.
Leonard Dolecki