Wciąż rośnie nasz optymizm

Maj to trzeci z kolei miesiąc poprawy nastrojów społecznych. W porównaniu z kwietniem wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 4 punkty do 109,49 pkt, a tym samym już tylko 2 pkt. dzielą nas od rekordowego poziomu ze stycznia 1996 roku. Lepsze nastroje zawdzięczamy wyłącznie wyraźnej poprawie ocen klimatu gospodarczego, gdyż skłonność do zakupów nieznacznie się obniżyła.

Maj to trzeci z kolei miesiąc poprawy nastrojów społecznych. W porównaniu z kwietniem wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 4 punkty do 109,49 pkt, a tym samym już tylko 2 pkt. dzielą nas od rekordowego poziomu ze stycznia 1996 roku. Lepsze nastroje zawdzięczamy wyłącznie wyraźnej poprawie ocen klimatu gospodarczego, gdyż skłonność do zakupów nieznacznie się obniżyła.

W maju oceny klimatu gospodarczego poprawiły się aż o 10 pkt. do 107,64 pkt. Coraz więcej Polaków dostrzega pozytywne zmiany gospodarcze lub nowe inwestycje. Znajduje to potwierdzenie również w ocenach perspektyw rynku pracy: obecnie trzykrotnie więcej osób oczekuje spadku bezrobocia w przyszłości niż jego wzrostu.

Jednocześnie w maju nieznacznie spadła skłonność do zakupów o 1 pkt. do 110,72 pkt. Ostatni spadek nie zmienia jednak bardzo optymistycznego obrazu sytuacji. Nastroje konsumentów dotyczące zakupów dóbr trwałych oraz ocen własnej sytuacji materialnej silnie sprzyjają dalszemu dynamicznemu wzrostowi konsumpcji.

Reklama

Pomimo poprawiającej się koniunktury konsumenci nie obawiają się wzrostu inflacji w przyszłości. Większość oczekuje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy inflacja utrzyma się na obecnym poziomie

Źródło: Ipsos

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: optymizm | nastroje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »