Bezcenne zdrowie

Wywiad z Mirosławem Żukiem, Wiceprezesem Zarządu Prywatnych Centrów medycznych PROMEDIS.

Jakie usługi oferują Prywatne Centra Medyczne PROMEDIS klientom korporacyjnym?

PROMEDIS jest jednym z pięciu największych centrów medycznych w Polsce pod względem liczby obsługiwanych pracowników firm. Zapewnia kompleksową opiekę zdrowotną dla przedsiębiorstw oraz klientów indywidualnych. W ramach oferowanych pakietów medycznych realizuje szeroki wachlarz usług - począwszy od medycyny pracy i usług ambulatoryjnych, poprzez specjalistyczną opiekę medyczną, szeroko rozumianą diagnostykę, wizyty domowe i rehabilitację. PROMEDIS zapewnia ogólnopolską koordynację badań lekarskich dla klientów towarzystw ubezpieczeniowych oraz specjalistycznych konsultacji medycznych dla poszkodowanych zgłaszających roszczenia wobec ubezpieczycieli. Jako jedyna prywatna firma medyczna oferuje unikatowy program rehabilitacji kardiologicznej we Wrocławiu. Realizuje także programy indywidualnej oceny zdrowia pacjenta, tzw. Pigułkę Zdrowia oraz Przegląd Menedżerski, dzięki którym pacjent w ciągu jednego dnia ma możliwość wykonania badań profilaktycznych i otrzymania diagnozy końcowej.

Reklama

W jakich miastach można skorzystać z usług PROMEDIS?

Aktualnie Promedis posiada 9 szerokoprofilowych przychodni - 3 we Wrocławiu, 2 w Krakowie oraz po jednej w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Poznaniu, a także ambulatorium medycyny pracy w Warszawie. Oprócz własnych centrów w największych miastach Polski, spółka posiada prawie 500 placówek partnerskich oraz przychodnie przyzakładowe w Kłodzku, Wrocławiu, Buku k/Poznania i Warszawie.

Planujemy uruchomić kolejne placówki - w III kwartale br. na warszawskim Mokotowie. Natomiast na początku 2009 r. otworzymy oddział w Łodzi.

Jakie korzyści dla firmy i jej pracowników może przynieść współpraca z siecią PROMEDIS? Co Was wyróżnia na rynku?

PROMEDIS, w odróżnieniu od większości konkurencyjnych sieci medycznych, we własnych placówkach świadczy wyłącznie prywatne usługi medyczne. Skraca to czas dostępności do specjalistów oraz badań diagnostycznych. Ponieważ terminy w przychodni nie są zajmowane przez osoby ubezpieczone w ramach NFZ, pozwala to także na zapewnienie naszym pacjentom większego komfortu. Krótkie terminy oczekiwania na wizytę u lekarza specjalisty to element, który ma ogromne znaczenie. W Warszawie zdarza się już, że do prywatnego lekarza trzeba czekać dwa, nawet trzy tygodnie. My w ramach gwarancji dostępności zapewniamy wizytę w ciągu 5 dni. A jeśli do niej nie dojdzie pacjent ma prawo pójść do dowolnego lekarza i przedstawić nam rachunek, za który zwracamy pieniądze.

Duże znaczenie ma również wielkość i rozległość sieci. Nasi klienci korzystają z usług nie tylko w miejscu zamieszkania czy pracy - podczas urlopu czy delegacji mogą zasięgnąć porady i wykonać niezbędne badania również w placówkach PROMEDIS zlokalizowanych w innych miastach.

Mocną stroną naszej oferty jest także elastyczność oraz indywidualne podejście do klienta. Klienci mają możliwość indywidualnego dopasowania zakresu usług do własnych potrzeb. Znaczenie ma również to, że pacjenci nie muszą ponosić dodatkowych wydatków w centrum medycznym za wykorzystane materiały, takie jak np. bandaż, gips czy kontrast do badań diagnostycznych - co niekiedy ma miejsce w przypadku innych centów medycznych.

Czy w sytuacji niskiej podaży wysoko wykwalifikowanych pracowników, abonamenty medyczne są skutecznym pozapłacowym motywatorem? Jak to wygląda z perspektywy Waszego doświadczenia?

Przy dużej rotacji w zatrudnieniu oferta prywatnej opieki medycznej jest dobrym argumentem do zatrzymania pracownika w firmie. Jest również odpowiedzią wobec oczekiwań podwyżki płacy ze strony pracownika. Często pracodawca nie mając możliwości podniesienia wynagrodzenia proponuje cennemu pracownikowi pakiet prywatnej opieki medycznej. PROMEDIS może objąć opieką medyczną nie tylko pracownika, ale również jego bliskich. W ofercie PROMEDIS dostępna jest opcja opieki medycznej dla współmałżonka (lub partnera), dzieci oraz rodziców.

Jaki jest koszt abonamentu dla firm?

Ceny pakietów Prywatnych Centrów Medycznych PROMEDIS dla firm są każdorazowo kalkulowane na podstawie kilku kryteriów: liczby pracowników obejmowanych opieką medyczną, lokalizacji i rozproszenia oddziałów danej firmy, a także zagrożeń na stanowiskach pracy. Wycenę konkretnej usługi dokonujemy w oparciu o standardowe pakiety, które znajdują się w ofercie PROMEDIS.

Aktualnie w ofercie mamy 5 rodzajów abonamentu: żółty, biały, niebieski, srebrny i niebieski. Najtańszy - żółty kosztuje w standardzie 55 zł miesięcznie za osobę i zawiera usługi w zakresie medycyny pracy, nielimitowane konsultacje 5 podstawowych specjalistów (internista, ginekolog, okulista, dermatolog, laryngolog), podstawowe badania laboratoryjne, RTG, zabiegi ambulatoryjne, prowadzenie ciąży, szczepienia przeciw grypie, profilaktyczny przegląd zdrowia, całodobową linię medyczną. Najdroższy - pakiet złoty - przeznaczony dla menedżerów wyższego szczebla, kosztuje w standardzie 450 zł miesięcznie. Obejmuje on szeroki zakres usług - m.in. medycynę pracy, nielimitowanego dostępu do 32 specjalistów, badania diagnostyczne, zabiegi chirurgii jednego dnia, nielimitowane wizyty domowe, rehabilitacja w pełnym zakresie, transport medyczny, hospitalizację w razie wypadku, szczepienia, poród rodzinny, konsultacje psychologiczne.

Na co powinny zwracać uwagę firmy przy podejmowaniu decyzji o wyborze dostarczyciela usług medycznych?

Jest wiele czynników, na które należy zwracać uwagę, decydując się wybór konkretnej sieci medycznej. Na pewno jednym z nich jest lista referencyjna. Staramy się podkreślać, że PROMEDIS obsługuje wiele znanych marek, a nasi klienci chętnie udzielają rekomendacji nowym zainteresowanym.

Warto zapoznać się też z zakresem usług. Często usługa u jednego dostawcy oznacza coś innego niż u innego. Zdarza się, że cennik często nie wymienia dodatkowych kosztów, jak np. koszt kontrastu do badań diagnostycznych, który w PROMEDIS jest wliczony w usługę.

Istotnym kryterium jest również dostępność terminów konsultacji lekarskich. Mamy świadomość, że szczególnie w Warszawie terminy są bardzo napięte i coraz częściej słyszymy o kilkutygodniowych, a nawet i dwumiesięcznych oczekiwaniach na wizytę lekarską u naszej konkurencji. Mamy świadomość, że rzeczywistą dostępność można zweryfikować dopiero w momencie, kiedy klient korzysta z usług, dlatego proponujemy zwrot kosztów konsultacji u dowolnego lekarza, jeśli nie będziemy w stanie zrealizować danej usługi we własnym zakresie. Zdarza się to jednak sporadycznie.

Warto również jasno określić, jakie usługi są dla nas - jako pacjentów - niezbędne i z dystansem patrzeć na oferty czysto marketingowe, jak zniżki na programy profilaktyczne itp., ponieważ tak naprawdę z tego rodzaju usług rzadko kto korzysta.

Na pewno ważnym elementem jest lokalizacja centrum medycznego. Pracodawcy mają często problem, które centrum wybrać, ponieważ nie zawsze okolice miejsca pracy pracownika są dla niego optymalnym miejscem, w którym chciałby korzystać z usług medycznych. Nie warto też kierować się rozmiarem powierzchni placówki, bo nie oznacza wcale ani lepszej dostępności do konsultacji lekarskich ani do badań.

Na zakończenie warto podkreślić, że z pewnością nie warto kierować się wyłącznie ceną. Oferty wyraźnie wyróżniające się cenowo od innych powinno się traktować z dużą rezerwą, ponieważ koszt usług musi być gdzieś ukryty. W takiej sytuacji możemy spodziewać się, że dostawcy zależy na pozyskaniu klienta za wszelką cenę i w niedalekiej przyszłości podniesie ceny, albo zakres usług jest nieporównywalny, choć na pierwszy rzut oka podobny. Można się też spodziewać problemów podczas realizacji usług. Obecnie, w skutek rosnących płac i emigracji personelu medycznego, wyraźnie wzrosły koszty realizacji usług, stąd też bardzo tanie oferty nie mają uzasadnienia.

Warto korzystać z usług firmy, która ponosi pełną odpowiedzialność za realizację usług i nie ogranicza się tylko do roli koordynatora.

*O PROMEDIS:

PROMEDIS działa na rynku osiem lat. Z usług spółki korzysta ponad 160 tys. pacjentów, w tym ponad 70 tys. pracowników z prawie 600 firm. Jest laureatem godła Solidny Partner i srebrnego medalu Lodołamacza 2007, dla firmy przyjaznej osobom niepełnosprawnym oraz tytułu Firmy Przyjaznej Klientowi. Należy do Grupy Impel, największej firmy outsourcingowej w Polsce.

Więcej informacji o PROMEDIS znajdziecie Państwo na: www.promedis.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie | Bezcenny | prywatne | bezcenna | Wrocław | firmy | Warszawa | #zdrowie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »