10 banków wypłaci 8,5 mld dol. odszkodowań

- Dziesięć wielkich amerykańskich banków zamieszanych w skandal związany z zajmowaniem zadłużonych nieruchomości na podstawie nieprawidłowych procedur wypłaci 8,5 mld dol. tytułem odszkodowań dla klientów - poinformowała w poniedziałek Rezerwa Federalna (Fed).

- Dziesięć wielkich amerykańskich banków zamieszanych w skandal związany z zajmowaniem zadłużonych nieruchomości na podstawie nieprawidłowych procedur wypłaci 8,5 mld dol. tytułem odszkodowań dla klientów - poinformowała w poniedziałek Rezerwa Federalna (Fed).

Blisko 3,8 mln objętych eksmisjami klientów tych banków otrzyma rekompensaty, których wartość wynosić będzie od kilkuset dol. do 125 tys. dol., w zależności od tego, jaki błąd lub wykroczenie popełniły instytucje finansowe, podejmując decyzję o zajęciu nieruchomości.

Odszkodowania wypłacą: Aurora, Bank of America, Citibank, JPMorgan Chase, MetLife Bank, PNC, Sovereign, SunTrust, US Bank i Wells Fargo - precyzuje Fed, czyli amerykański bank centralny, w oficjalnym komunikacie.

Banki te wypłacą klientom bezpośrednio 3,3 mld dol., a 5,2 mld zostanie przeznaczone na modyfikację kredytów hipotecznych bądź umorzenia należności, które powstały, gdy banki nakazały klientom, których domy zajęto, wypłacenie różnicy między wysokością kredytu a sumą, za jaką sprzedano nieruchomość.

Reklama

Ugoda ta jest następstwem dochodzenia, które rząd nakazał podjąć w kwietniu 2011 roku, by wyjaśnić nieprawidłowości dotyczące osób, które w latach 2009-2010 zostały bezprawnie eksmitowane lub poszkodowane finansowo w jakiś inny sposób w związku z zajęciem nieruchomości obciążonej kredytem hipotecznym. (

PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | odszkodowania | Fed | USA | bańki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »