Także do przyszłych

Pisemne interpretacje przepisów prawa podatkowego odnoszą się nie tylko zdarzeń, które już zaistniały, ale również do kwestii, które mogą zaistnieć w przyszłości.

Pisemne interpretacje przepisów prawa podatkowego odnoszą się nie tylko zdarzeń, które już zaistniały, ale również do kwestii, które mogą zaistnieć w przyszłości.

Takie stanowisko przedstawił Sekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów w piśmie z dnia 26 stycznia 2005 r. (nr SP1/76/8010-4/170/05/AA) skierowanym do Dyrektorów Izb Skarbowych i Izb Celnych w sprawie pisemnych interpretacji przepisów prawa podatkowego.

W piśmie wskazano, iż nowe przepisy Ordynacji podatkowej zobowiązują podatnika, płatnika lub inkasenta do wyczerpującego przedstawienia stanu faktycznego oraz własnego stanowiska w sprawie. Informacje te powinien zawierać złożony wniosek o interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Sekretarz Stanu podkreślił, iż słownik języka polskiego PWN definiuje pojęcie "faktyczny" jako: "zgodny z faktami, oparty na faktach, będący faktem, rzeczywisty, realny, istotny", co w konsekwencji daje możliwość rozstrzygnięcia kwestii, które mogą zaistnieć w przyszłości. A zatem jeżeli we wniosku zostanie opisany dokładnie stan faktyczny (poszczególne elementy stanu faktycznego są spójne), bez zastosowania trybu warunkowego, wówczas organ podatkowy, który nie jest uprawniony, ani zobowiązany do badania czy przedstawione we wniosku zdarzenia już zaistniały lub mogą zaistnieć, powinien udzielić stosownej interpretacji. Interpretacja ta będzie wiążąca, jeżeli przedstawiony w niej stan faktyczny się ziści i nie ulegnie zmianie stan prawny.

Reklama
Roedl&Partner
Dowiedz się więcej na temat: interpretacje | sekretarz stanu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »