ING Bank Śląski ogłasza nową długoterminową strategię "ING. W rytmie życia"

Artykuł sponsorowany

ING Bank Śląski - Michał Bolesławski, prezes ING Banku Śląskiego
ING Bank Śląski - Michał Bolesławski, prezes ING Banku Śląskiegomateriały promocyjne
  • Wskaźnik ROE, po korekcie o MCFH, ok. 19% - kapitały własne z wyłączeniem kapitału z aktualizacji wyceny instrumentów zabezpieczających przepływy pieniężne;
  • Wskaźnik C/I na poziomie ok. 37% - bez uwzględnienia podatku bankowego;
  • Dywidenda do 75% zysku netto - z zasadą ostrożnego zarządzania, przy uwzględnieniu wymogów regulacyjnych i planów biznesowych Grupy Kapitałowej Banku.
  1. Wzrost liczby nowych klientów. Bank planuje osiągnąć poziom przekraczający 7,5 mln klientów w porównaniu z 5,1 mln w 2024 roku, w tym liczba klientów indywidualnych ma wzrosnąć do ponad 6,6 mln z 4,6 mln w 2024 roku, liczba klientów Private Banking ma osiągnąć poziom ponad 50 tys. w porównaniu z 15 tys. w 2024 roku, a liczba klientów segmentu korporacyjnego ma wzrosnąć do ponad 800 tys. z 573 tys. w 2024 roku.
  2. Inwestycje, emerytury oraz oszczędności. W produktach inwestycyjno-emerytalnych w segmencie detalicznym, bank zakłada wzrost swojego udziału rynkowego do ponad 12% z 6% w 2024 roku oraz zwiększenie liczby klientów posiadających inwestycje do 1 mln (z poziomu 334 tys. w 2024 roku). ING chce osiągnąć ponad 2-krotny wzrost wartości depozytów detalicznych (z poziomu 126 mld zł w 2024 roku) oraz około 2-krotny wzrost depozytów korporacyjnych (w porównaniu z 92 mld zł w 2024 roku).
  3. Zwiększenie akcji kredytowej. W kredytach hipotecznych bank zamierza osiągnąć około 2,5-krotny wzrost wolumenu, z poziomu 61 mld zł w 2024 roku. Zakłada również wzrost udziału rynkowego w kredytach konsumenckich do ponad 8%, z niecałych 5% w 2024 roku. ING chce osiągnąć ponad 2-krotny wzrost wartości kredytów korporacyjnych z poziomu 96 mld zł w 2024 roku. W leasingu dla przedsiębiorstw zakłada wzrost udziału w rynku do 5% z 1% w 2024 roku.
  4. Rozwój nowoczesnej oferty produktowej. Bank planuje wprowadzenie innowacyjnych usług dodatkowych, w tym modelu subskrypcyjnego.
  5. Wygodna bankowość dla klientów. Bank chce osiągnąć ten cel w oparciu o najlepszą na rynku aplikację mobilną, umocnioną pozycję lidera w NPS dla klientów detalicznych i klientów korporacyjnych, nowoczesne voiceboty i chatboty oraz wysoki 95% poziom automatyzacji procesów (80% obecnie), wraz z 99% poziomem jakości i terminowości w obsłudze procesów.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?