Reklama

Dodatki do pensji - opieka medyczna najpopularniejszym benefitem

Większość osób w naszym kraju otrzymuje od firm dodatkowe świadczenia. Najbardziej ceniona przez pracowników jest opieka medyczna.

70 procent Polaków otrzymuje od swoich pracodawców dodatkowe świadczenia. Co ciekawe, coraz chętniej jesteśmy gotowi do nich dopłacać lub w całości pokrywać ich koszty. Najbardziej ceniona i pożądana przez nas jest opieka medyczna.

Świadczenia dodatkowe dla pracowników zyskują w Polsce na popularności. To, w jakim zakresie są zapewniane, zależy od zajmowanego stanowiska w pracy oraz wielkości firmy. Najczęściej oferują je duże korporacje (blisko 88 proc. z nich korzysta z takiej formy wynagradzania pracowników). Najrzadziej - małe firmy (30 proc.). Wartość świadczeń dodatkowych waha się od 100 do 500 zł na osobę.

Reklama

"Najpopularniejszym benefitem w Polsce jest prywatna opieka medyczna (otrzymuje ją blisko 50 proc. zatrudnionych). Kolejne miejsce zajmują karnety na siłownie i do klubów fitness. Na trzeciej pozycji (z niewielką różnicą, bo na świadczenie to może liczyć 40 proc. pracowników) znajduje się specjalistyczna opieka medyczna" - mówi serwisowi infoWire.pl Kazimierz Sedlak, dyrektor firmy Sedlak & Sedlak. Najbardziej cenimy sobie opiekę medyczną - aż 60 proc. zatrudnionych chciałoby ją otrzymywać. Mniej pożądane są karnety sportowe - chęć ich posiadania wyraża 30 proc. pracowników.

Zwraca uwagę to, że przybywa osób, które są gotowe dopłacać do oferowanych świadczeń bądź w całości pokrywać koszty tych obejmujących zasięgiem również członków rodziny. "To świadczy o tym, że stajemy się społeczeństwem, które ceni sobie zdrowie, wygodę i rozwój" - podkreśla ekspert.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »