Nudzisz się w pracy? Zmień ją!
Do cyberlenistwa w pracy przyznaje się 93 proc. Polaków. I tylko co czwarty z nich uważa to za niewłaściwe.
W ankiecie przeprowadzonej wśród Amerykanów przez serwis salary.com nuda znalazła się na czwartym miejscu wśród powodów zmiany pracy. Nudzi się w firmie aż 21 proc. ankietowanych. Jednym z powszechnych objawów jest tzw. cyberlenistwo, czyli przeglądanie stron internetowych, rozmowy przez komunikatory itp. Według agencji Reuters 60 proc. amerykańskich pracowników traci na surfowanie w sieci nawet do 1,5 godz. dziennie.
A jak jest w Polsce? W badaniach firmy Gemius do cyberlenistwa w firmie przyznaje się aż 93 proc. pracowników. I co gorsza, tylko co czwarty z nich uważa to za niewłaściwe.
Tymczasem specjaliści przestrzegają, że nuda to sygnał, iż praca nie dostarcza nam tego, czego od niej oczekiwaliśmy. Taki stan ducha dopada wiele osób, choć z różnym natężeniem. Rzecz w tym, że oznacza to również straty dla pracodawcy, bo przecież płaci za nieprzepracowane godziny. Poza tym osoba, która demonstruje znudzenie, demotywuje innych.
- Przyczyn może być kilka. Jedną z najważniejszych jest nieumiejętne gospodarowanie czasem, przyzwyczajenie do działania pod presją pośpiechu i odkładanie obowiązków na później. Ale zwykle nuda to oznaka niedopasowania obowiązków do umiejętności i kwalifikacji pracownika. W obu przypadkach ucieka on od realizacji zadań - wyjaśnia Izabela Kielczyk, psycholog biznesu.
Jednym z najlepszych sposobów rozstania się z nudą w pracy jest znalezienie takiej, która będzie wyzwaniem. Proste, prawda?