Reklama

Tych pracowników coraz bardziej potrzebują firmy. Ich pensje rosną nawet o 1 tys. zł rocznie

​W ostatnich latach rośnie zapotrzebowanie na specjalistów z obszaru obsługi klienta. Zwłaszcza w dużych ośrodkach miejskich, takich jak Warszawa, Katowice, Łódź czy Kraków. Pensje pracowników z tego obszaru wzrastają w granicach 500 zł - 1 tys. zł rocznie.

Customer service to kompleksowa obsługa klienta biznesowego, która opiera się na relacji B2B (business-to-business). Jest to sektor często niedoceniany przez osoby wchodzące na rynek pracy i błędnie porównywany z call center. Customer service to określenie relacji między klientem a dostawcą produktów lub usług na całym świecie.

Czym jest customer service

Specjaliści od customer service zajmują się kompleksową obsługą zamówień biznesowych. Nadzorują pełen proces obsługi klienta od momentu przyjęcia zamówienia, poprzez kontakt z magazynami, firmami logistycznymi, bieżącą i stałą komunikację z klientem oraz koordynację transportu i dostawę towaru na czas.

Reklama

- Specjalistów od customer service potrzebują firmy z różnorodnych sektorów, zwłaszcza te, które mają własne zakłady produkcyjne, ale też same zajmują się wytwarzaniem produktów, np. przedsiębiorstwa z branży FMCG, medical device i farmacji. Ich siedziby znajdują się nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie, dlatego na customer service składa się szereg złożonych procesów. Praca zapewnia stały rozwój i wymaga skoordynowanych, bieżących działań oraz komunikacji z międzynarodowymi klientami - mówi Judyta Podlasińska, konsultant w Michael Page.

Polscy pracownicy poszukiwani

Branża customer service przeszła wiele zmian. Kiedyś oddziały znajdowały się w wielu miejscach na świecie, natomiast obecnie firmy preferują zakładanie swoich filii jedynie w wybranych krajach. Polska jest jednym z nich.

- Powodem przenoszenia oddziałów customer service do Polski jest przede wszystkim dostęp do wysoko wykwalifikowanych pracowników - dobrze wykształconych i znających kilka języków obcych. Jednym z czynników jest również dobra lokalizacja naszego kraju oraz tańsze koszty pracy i wynajmu powierzchni biurowych w porównaniu np. do kosztów w Europie Zachodniej - mówi Judyta Podlasińska z Michael Page.

Liczy się komunikatywność i znajomość języków

Zapotrzebowanie na specjalistów z obszaru customer service jest dosyć spore, zwłaszcza w dużych ośrodkach miejskich, takich jak Warszawa, Katowice, Łódź czy Kraków.

Najbardziej poszukiwane są osoby, które cechuje komunikatywność, chęć kontaktu z klientem, dynamiczność, otwartość i wielozadaniowość. Dobrze widziana jest także znajomość systemu SAP, doświadczenie w obsłudze międzynarodowych klientów oraz płynne posługiwanie się językami obcymi. Najbardziej pożądani są eksperci, którzy znają przynajmniej trzy języki - polski, angielski na poziomie minimum B2 oraz francuski lub niemiecki na poziomie native. (...)

Wynagrodzenia ciągle rosną

Od około 2 lat dostrzegamy systematyczny wzrost wynagrodzeń w branży customer service. Więcej firm inwestuje i tworzy huby logistyczne w Polsce, stąd pojawia się coraz większe zapotrzebowanie na nowych pracowników. Dotyczy to przede wszystkim kandydatów na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie, czyli osób z przynajmniej trzyletnim doświadczeniem.

- Na przestrzeni ostatniego roku wynagrodzenia specjalistów z obszaru customer service wzrosły o 500 zł - 1 tys. zł w zależności od znajomości języków i nabytego doświadczenia. Osoby nowe w branży, posługujące się biegle jedynie językiem angielskim, które aplikują do firm z ugruntowaną, silną pozycją na rynku i dobrą renomą, mogą spodziewać się wynagrodzenia w granicach 5,5 tys. do 7 tys. zł brutto - mówi Judyta Podlasińska. (...)

- Kandydaci biegle porozumiewający się w języku angielskim oraz francuskim lub niemieckim mogą liczyć na wzrost wynagrodzenia o ok. 1 tys. zł, chociaż ich pensje nie przekraczają najczęściej 8,5 tys. zł brutto. Dodatkowo, kandydaci często otrzymują pozapłacowe dodatki do pensji, możliwość pracowania zdalnie oraz korzystania z elastycznych godzin - komentuje Podlasińska.

Z badań Pracuj.pl wynika, że na najwyższe zarobki mogą liczyć specjaliści w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. (...)

Więcej informacji na www.pulshr.pl

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »