Kiedy sztuka kreuje biznes: Bank Pekao S.A. wchodzi do metaverse

Bank Pekao S.A. stokenizował sztukę. Co więcej, stał się jednocześnie pierwszą instytucją na świecie, która zdecydowała się na podjęcie takiego kroku. Nie dziwi więc fakt, że kolejnym punktem na liście jest prezentacja NFT w świecie metaverse.

Prezentacja partnera

Wspólnie z Radiem ESKA i firmą Veles Production, w pierwszym środowisku metaversowym ESKA World, udało się stworzyć przestrzeń Pekao, czyli Galerię PeoPay. Zaprezentowane zostaną w niej tokeny z pracami autorstwa Kai Renkas, wykonanymi na 25-lecie Bankowości Prywatnej Pekao S.A.

Za powstanie tokenów, podobnie jak w przypadku projektu Unique stworzonego z udziałem artysty Rafała Bujanowskiego, odpowiada firma SmartVerum, dysponująca międzynarodowym doświadczeniem i niekwestionowaną wiedzą na temat tokenizacji dzieł sztuki.

Sztuka Kai Renkas w przestrzeni AR

Kaja Renkas to uznana artystka, autorka wielu plakatów, okładek książek oraz animacji. Działa również w przestrzeni AR (Augmented Reality, rozszerzonej rzeczywistości). Specjalnie dla Pekao przygotowała ona cykl prac "Żubr na Wall Street" oraz stworzone na ich bazie animacje. W metaverse dostępna będzie również wykonana przez nią interaktywna gra "Forgotten Creatures", bazująca właśnie na AR. Jak twierdzi artystka, sztuka plakatu, która przez 40 lat była środkiem wyrazu, w reklamie Banku Pekao, znalazła swoje rozwinięcie w wirtualnej rzeczywistości. Stworzone w ten sposób kompozycje, a następnie ich stokenizowanie, pozwoliło na pójście o krok dalej, czyli w stronę świata metaverse.

Reklama

Art branding

Sam projekt jest kolejnym z cyklu działań art brandingowych Pekao pod wspólnym hasłem "Kiedy sztuka kreuje biznes". Pamiętając o kilkudziesięcioletniej tradycji współpracy z uznanymi artystami, bank postanowił wrócić do modelu promowania marki przez sztukę. Mając jednak na uwadze szybki rozwój nowoczesnych technologii, tym razem ma to miejsce w przestrzeni wirtualnej.

Pionierski pomysł Banku Pekao S.A.

Bank Pekao stał się pionierem tokenizowania sztuki wśród wszystkich uniwersalnych instytucji finansowych na świecie. Otworzenie się na metaverse (ściśle połączonego z NFT) to naturalna kontynuacja działań, nad którymi bank pracował już od lat. Jest to także symboliczny gest wejścia do świata Web 3.0 i konsekwentnego podążania za najnowszymi trendami.

Świat metaverse i tokenizacja niesie ze sobą morze możliwości. Same tokeny umożliwiają konsumpcję sztuki przez wiele różnych podmiotów - począwszy od artystów i kolekcjonerów, skończywszy na firmach definiujących się przez art branding.

Kiedy świat wirtualny spotyka real

Wystawa NFT autorstwa Kai Renkas prezentowana będzie nie tylko w świecie metaverse, ale również w siedzibie Banku Pekao przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie. Co więcej, to już drugie takie przedsięwzięcie - wcześniej bank stokenizował elementy kompozycji malarskiej Rafałą Bujanowskiego i powiązał je z 440 kartami płatniczymi Unique, wprowadzonymi wspólnie z Mastercard. Każda z kart na awersie nadrukowane miała zdjęcie z elementem obrazy "Ściana pracowni". Oznacza to, że Pekao wie, jak poruszać się w nowoczesnym środowisku cyfrowym, a podążanie za najnowszymi trendami wpisuje w swoją strategię marketingową.

Prezentacja partnera


.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »