UNIQUE, nowa karta kredytowa Pekao S.A. powiązana z NFT: pierwsze takie rozwiązanie na świecie

Z okazji 25-lecia Bankowości Prywatnej Banku Pekao S.A. zaprezentowany został nowy produkt finansowy promowany projektem art brandingowym. UNIQUE to karta kredytowa zaprojektowana przez artystę Rafała Bujnowskiego. Łączy klasyczną bankowość, świat sztuki i nowe technologie. Jest też odważną odpowiedzią na zmieniające się oczekiwania klientów bankowości prywatnej.

Prezentacja partnera

Projekt UNIQUE, realizowany jest wspólnie z Mastercard i start-upem Smart Veum. To pierwsze takie rozwiązanie na świecie. Łączy dzieło sztuki z dodatkową funkcjonalnością płatniczą.

O nowym produkcie, a zarazem zaskakującym projekcie na konferencji prasowej, mówili m.in. prezes banku Leszek Skiba; wiceprezes zarządu, odpowiedzialny za pion bankowości prywatnej i produktów inwestycyjnych — Jarosław Fuchs, a także Bartosz Ciołkowski — dyrektor generalny Mastercard w Polsce. Gościem specjalnym był artysta wizualny Rafał Bujnowski, artysta, który zaprojektował wzór na kartach kredytowych i NFT powiązane z tym wzorem.

Reklama

UNIQUE, czyli dzieło

Podczas konferencji został odsłonięty obraz artysty pt. "Ściana pracowni", który zrodził się ze śladów pracy twórczej, artystycznego chaosu. Bujnowski postanowił przyjrzeć się mu z bliska i wykonał 440 unikalnych fotografii. Trafiły one na 440 kart płatniczych.

Każda z 440 unikatowych kart jest powiązana z niewymiennym tokenem NFT, w którym odzwierciedlone są oryginalne fotografie Bujnowskiego.

- Ta ścieżka od świata namacalnego, materialnego do świata cyfrowego to metafora rozwoju cywilizacji wyrażona językiem sztuki. Sztuka też przeorganizowuje biznes, zmienia go pod siebie. Unikalna karta płatnicza na awersie oprócz chipu nie ma żadnego śladu brandingu, który wraz z podstawowymi informacjami związanymi z funkcjonalnością samej karty umieszczony jest na jej rewersie. Istotne jest to, że kompozycja łączy ze sobą dwa światy - materialny, realny i cyfrowy, wirtualny. Oba przenikają się tak jak sama kompozycja, która raz pojawia się na płótnie, raz na karcie i jednocześnie w formie cyfrowych zdjęć i tokenu - komentuje Miłosz Horodyski, kierujący procesem tokenizacji.

Minimalizm i personalizacja

Wiceprezes Pekao S.A. Jarosław Fuchs podkreślał, że private banking podąża w stronę nieznaną, bo wszystko dookoła nas się zmienia, a w sektorze bankowości prywatnej przybywa młodych klientów, którzy oczekują nowych rozwiązań i nowych technologii. Fuchs dodawał jednak, że istotą bankowości prywatnej zawsze było i niezmiennie pozostaje zaufanie.

Bartosz Ciołkowski, dyrektor Mastercard mówił o zmieniających się metodach płatności i tym, czego oczekują klienci banków. Wskazał na dwa dominujące trendy: minimalizm i personalizację. Minimalizm polega na rosnącej popularności cyfrowych form płatności, rezygnacji już nie tylko z gotówki, ale także z kart płatniczych na rzecz płatności cyfrowych.

Chodzi nie tylko o personalizację opartą o dane, ale przede wszystkim o posiadanie czegoś, co nas wyróżnia, jest inne niż to, co mają wszyscy. Taki właśnie jest projekt UNIQUE.

Nowa siedziba, wyjątkowa obsługa

Konferencja odbyła się na ostatnim piętrze budynku Forest przy ulicy Burakowskiej 14, w jeszcze remontowanej przestrzeni, która za kilka miesięcy stanie się — jak podkreślał prezes Leszek Skiba — nową siedzibą Banku Pekao S.A. Widok na całą Warszawę stał się tłem nie tylko dla obrazu "Ściana pracowni" Rafała Bujnowskiego, ale także dla 440 oprawionych w ramy kart, które składają się na projekt UNIQUE.

Bankowość Prywatna Banku Pekao S.A. od 25 lat oferuje wyjątkową obsługę i rozwiązania finansowe dla klientów z wysokimi aktywami. Klienci bankowości prywatnej Banku Pekao S.A. jako pierwsi mogli korzystać z innowacyjnych ofert kart kredytowych, uzupełnianych bogatymi pakietami usług dodatkowych. Sukcesywnie rozbudowywana przez lata oferta lokat i funduszy podążała za indywidualnymi oczekiwaniami inwestycyjnymi i finansowymi klientów. Bank Pekao S.A. zajmuje wysoką pozycję w gronie liderów bankowości prywatnej. Pięć razy z rzędu (edycje 2017, 2018, 2019, 2020 i 2021) otrzymał najwyższą, pięciogwiazdkową notę w prestiżowym ratingu Private Banking magazynu "Forbes". Zarówno model obsługi, jak i stale rozbudowywana oferta rozwiązań są doceniane i nagradzane przez ekspertów w Polsce i zagranicą.

Prezentacja partnera

 


.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »