Blisko 600 zgłoszeń o nieprawidłowościach w bankach ws. wakacji kredytowych
Do biura Rzecznika Finansowego od 28 lipca wpłynęło blisko 600 spraw zgłoszonych przez klientów banków zainteresowanych skorzystaniem z wakacji kredytowych, którzy skarżyli się na działania banków "sprzeczne z rządową ustawą" - podano w komunikacie.
- Należy podkreślić, że w chwili obecnej Rzecznik Finansowy nie posiada dostatecznych danych pozwalających na pełną oceną działań banków w tych sprawach, gdyż ewentualne wnioski do Rzecznika w sprawie odmowy udzielenia "wakacji kredytowych" najprawdopodobniej wpłyną do Biura Rzecznika Finansowego dopiero po wyczerpaniu przez klientów procedury reklamacyjnej w danym banku - poinformował rzecznik.
Poinformował on Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o dostrzeżonych możliwych nieprawidłowościach banków udzielających kredyty i zwrócił się do prezesa UOKiK o zbadanie sprawy, "ze szczególnym zwróceniem uwagi na dostrzeżone dzięki informacjom od klientów praktyki 13 banków, które mogą być odczytywane jako niezgodne przede wszystkim z treścią art. 73 ustawy".
Aby ułatwić klientom zgłaszanie nieprawidłowości, w biurze Rzecznika Finansowego została uruchomiona specjalna infolinia, poprzez którą każdy zainteresowany może zgłosić problem z realizacją przez banki wniosków o "wakacje kredytowe".
Przygotowany został również poradnik w sprawie wakacji kredytowych oraz Funduszu Wsparcia Kredytobiorców, który pomaga klientom uzyskać odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości dotyczące tych obszarów.
morb