Dywersyfikacja e-Marketingu w Twojej firmie - zalety

Prowadzisz swoją działalność gospodarczą w Polsce lub innym kraju? Każdego dnia walczysz o nowych klientów z konkurencyjnymi firmami? W tym artykule dowiesz się jak istotna jest dywersyfikacja kanałów e-Marketingowych w biznesie. Wiele osób ogranicza się do jednej formy reklamy, która w danym momencie daje największe owoce. Jednak jest to myślenie krótkofalowe, które w pewnym momencie może doprowadzić do wielu problemów.

Agencja Marketingowa to jeden z nieodłącznych partnerów większości firm w Polsce. To właśnie zewnętrzny zespół marketingowy bardzo często zajmuje się reklamą działalności gospodarczych, budowaniem wizerunku marki i pozyskiwaniem klientów. W ofercie agencyjnej przeważnie można znaleźć szeroki zakres usług takich jak: pozycjonowanie stron, prowadzenie Social Media, kampanie Google Ads czy Buzz Marketing. Niestety firmy bardzo często decydują się wyłącznie na jeden z kanałów marketingowych. Mają na to wpływ kwestie finansowe oraz najwyższa skuteczność wybranej ścieżki. Niestety mając na uwadze zalety dywersyfikacji jest to błąd. Uzależnienie się wyłącznie od jednego kanału może doprowadzić do odcięcia lejka sprzedażowego. Biorąc za przykład Pozycjonowanie Organiczne - jest to jedna z najpopularniejszych usług agencji marketingowych. Posiadasz obecnie wysokie pozycje, generujesz duży ruch i sprzedaż lub ilość leadów? To świetnie, ale historia pokazała jak wyniki SEO mogą obrócić się o 180 stopni. Wszystko za sprawą algorytmów, które nieustannie są modyfikowane i aktualizowane, a my jako właściciele stron nie mamy nad tym kontroli. Dawniej dla pozycji Twojej strony w wyszukiwarce najistotniejsza była ilość linków. Dlatego celem pozycjonera było pozyskanie jak najwięcej ilości linków na zewnętrznych serwisach wykorzystując do tego automaty. I to działało wiele lat! Jednak przyszedł czas gdy Google zmieniło algorytmy kierując się w stronę jakości, a nie ilości, a w wyniku tego wiele mocnych marek wypadło zupełnie z wyników Googla. Pomimo wcześniejszych czołowych pozycji z dnia na dzień przestali być widoczni, a potencjalne bany lub filtry sprawiły, że powrót do czołówki był pracą karkołomną. Coś co działało świetnie i przynosiło dochody w kilka dni przestało mieć znaczenie. Jeśli firmy nie miały innych źródeł pozyskiwania klientów, to musiały szybko zmieniać całą strategię marketingową w firmie i zaczynać od zera.

Reklama

Jako drugi przykład podajmy media społecznościowe, których prowadzenie zapewni Ci każda Agencja Social Media . Kanały społecznościowe mają ogromną moc, zgłasza w sektorze B2C, jednak jest to również kanał, nad którym nie mamy kontroli. Zazwyczaj duże platformy zaliczają progres, ale równie dobrze mogą iść kilka kroków w tył np. w wyniku konkurencyjnych serwisów. To nie jedyne zagrożenie. Kampanie reklamowe na Facebook’u mogą po zmianach algorytmów stracić swoją opłacalność, Twoja widoczność w Youtube może spaść lub możesz stracić kanał (banowanie), a Twoje konto może zostać shakowane. Jest wiele opcji, które mogą doprowadzić do utraty silnego kanału sprzedażowego. Również ludzie odchodzą powoli od pewnych mediów. Bazując na Polskich odbiorcach w pewnym momencie mogliśmy obserwować ogromne zainteresowanie aplikacją Snapchat. Dziś aplikacja nie może się już pochwalić taką liczbą aktywnych odbiorców jak kiedyś, a na pierwszy plan wybiła się zupełnie nowa platforma Tiktok.

Rozwiązaniem ryzyka źródła generowania leadów lub sprzedaży jest właśnie dywersyfikacja, czyli wykorzystanie wielu kanałów sprzedażowych jednocześnie. Oczywiście, jest to o wiele droższe, ale zarobione pieniądze w jednym kanale możesz inwestować w inny. Taki rozwój na wielu płaszczyznach e-Marketingowych zapewni Ci bezpieczeństwo. Nawet gdy Google zmieni algorytmy, wyłączy usługę Google Ads lub Facebook zmieni się na inną platformę, to Twoja firma nadal będzie mogła korzystać z innych mediów / systemów marketingowych tracąc jedynie część ruchu, a nie całość. Jest to bardzo istotne, ponieważ gdy wszystko układa się po naszej myśli, to nie widzimy potencjalnych zagrożeń. Dopiero gdy dotkną nas bezpośrednio, to uświadamiamy sobie, że inwestycja była kluczowa do rozwoju firmy.

Warto również pamiętać, że odpowiednio prowadzone działania e-Marketingowe zawsze przyniosą Ci korzyści finansowe. Jedne kanały będą lepiej konwertować inne gorzej, ale zawsze będziesz na plus, jeśli wybierzesz wysokiej jakości Agencję Marketingową. Możesz przeanalizować duże marki, aby dostrzec, że inwestują one w różne formy reklamy. Biorąc za przykład sklep Zalando można zauważyć, że ich domena jest bardzo dobrze wypozycjonowana. Pojawia się w TOP 10 na bardzo wielu kluczowych słowach. Czy to oznacza, że Zalando nie musi promować się w innych kanałach? Oczywiście nie. Ba, pomimo wysokich pozycji organicznych firma aktywnie prowadzi również kampanie Google Ads, aby zmaksymalizować ilość wejść i klientów. Podobnie działa Booking i wiele wiele więcej firm, które stawiają na rozwój i myślą perspektywicznie. Piszemy tutaj o dużych firmach, ale reguły te możesz wprowadzić nawet w mikrofirmach, a z pewnością przełoży się to na końcowy sukces Twojej działalności.

W artykule oczywiście poruszamy kwestię inwestycji w działania e-Marketingowe, ale pamiętaj aby rozwijać swoją działalność w Internecie także pod kątem jej wizerunku. Zadbaj o najwyższy poziom prezentacji marki, decydując się na projektowanie loga i strony internetowej w najlepszej firmie. Wybierz Agencję Social Media lub Agencję Marketingową, które wymyślą kreatywny sposób na prowadzenie kanałów społecznościowych, czy znajdź Agencję Interaktywną / Agencję Reklamową, aby opracowała dla Ciebie materiały do promocji lokalnej (ulotki / plakaty / broszury informacyjne). Internet to potężne narzędzie do rozwoju Twojej firmy - wykorzystaj je w 100% i nie bój się inwestować.

Artykuł sponsorowany

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »