Madhav Sheth, CEO realme na region Indii i Europy: Polska to dla nas jeden z najważniejszych rynków - wywiad

realme GT to flagowy model marki na rok 2021, który rzuca wyzwanie całemu rynkowi smartfonów. Korzystna cena, wydajny procesor Snapdragon 888 5G, szybkie ładowanie oraz najmodniejszy design to największe atuty nowego modelu. – Polskie media i fani marki realme długo czekali na tę premierę. Od początku widzieliśmy, że model ten będzie wzbudzał ogromne zainteresowanie i wiele dyskusji – mówi Madhav Sheth, CEO realme na region Indii i Europy oraz wiceprezes marki w skali globalnej, odpowiedzialny za wdrażanie strategii i rozwój marki.

Niektórzy z naszych czytelników mogą tego nie wiedzieć, więc czy możesz nam opowiedzieć, czym zajmuje się realme i jakie wartości kryją się za marką?

Madhav Sheth, CEO realme na region Indii i Europy: rrealme to wschodząca globalna marka zajmująca się technologiami konsumenckimi, która rewolucjonizuje rynek smartfonów i AIoT (wykorzystania sztucznej inteligencji w internecie rzeczy - przyp. red), zwiększając dostępność najnowocześniejszych technologii. Oferujemy młodym konsumentom gamę smartfonów i urządzeń o doskonałej specyfikacji, jakości i wzornictwie wyznaczającym trendy, w przystępnych cenach.

Nasza historia? Marka została stworzona przez Sky Li w 2018 roku i opiera się na motcie "Odważ się wykonać skok" ("Dare to Leap"). Obecnie realme jest siódmą co do wielkości firmą produkującą smartfony na świecie i w ciągu zaledwie dwóch lat stała się jednym z pięciu największych producentów smartfonów na 15 rynkach na całym świecie. Na kilku europejskich rynkach firma ma już pozycję w top 4. W Polsce jesteśmy od 2020 roku, który zakończyliśmy nagrodą Debiut Roku TechAwards 2020. To dla nas jeden z najważniejszych rynków i widzimy, że ta sympatia działa w obie strony. Społeczność użytkowników realme w Polsce wciąż się powiększa. Z perspektywy globalnej jesteśmy najszybciej rozwijającą się firmą produkującą smartfony na świecie. Jesteśmy młodą marką obecną już w 61 krajach i posiadamy globalną bazę ponad 70 milionów użytkowników. A to dopiero początek, bo oczywiście planujemy dalszy rozwój.

Wczorajszy dzień był ważny dla Waszej firmy: globalna premiera flagowego smartfona realme GT, zwanego "zabójcą flagowców". Czy możesz wybrać 3 najważniejsze cechy, które Twoim zdaniem sprawiają, że jest tak wyjątkowy?

Gdybym miał krótko opisać realme GT, użyłbym określenia "flagowa szybkość". Jego kluczowe cechy to niesamowita wydajność iprędkość działania. Najważniejszą rzeczą w realme GT jest jego serce - procesor Qualcomm Snapdragon 888 5G.Wydajność procesora wzrosła o 20 proc., a zużycie energii zostało zmniejszone o 50 proc. w porównaniu z poprzednią generacją. Jest to najbardziej wydajna platforma mobilna dla smartfonów na rynku, zaprojektowana specjalnie dla flagowców.

Po drugie, mamy tutaj wszystkie najważniejsze cechy, które powinien posiadać flagowiec o wysokiej wydajności w 2021 roku. Jest więc szybki 6,43-calowy ekran AMOLED 120 Hz, duża bateria 4500 mAh z ładowaniem 65 W, pozwalająca na pełne naładowanie telefonu zaledwie 35 minut, a także obsługa najszybszego w branży Wi-Fi i najnowszych technologii Bluetooth. Jesteśmy też z GT w czołówce, jeśli chodzi o aktualizację do Androida 12. Nasz smartfon dostanie go jako jeden z pierwszych.  

Po trzecie, kluczową cechą, która czyni realme GT wyjątkowym na rynku, jest jego modny design. Dostępne są dwie wersje: pokryta szkłem konstrukcja z trójwymiarowym wzorem odbijającym światło z tyłu oraz pokryta wegańską skórą z powtarzającym się symbolem przyspieszenia na całej długości telefonu (mająca oddawać ducha samochodów wyścigowych). Pierwsza partia realme GT jest dostępna w dwóch kolorach - Speed Blue i Racing Yellow, a kolejna barwa, Speed Silver, będzie dostępna wkrótce. Jeśli porównamy ten model z cenami innych flagowców na rynku to staje się jasne, że realme GT to prawdziwy zabójca flagowców.

W jaki sposób ta "flagowa szybkość" namiesza w segmencie średniej i wysokiej klasy produktów?

realme GT powstało, aby zrewolucjonizować rynek flagowców. Szybkość, wydajność i innowacyjny design to motyw przewodni serii GT. Wraz z jej nadejściem kończy się era bardzo drogich flagowców. Od teraz nie musimy wybierać, czy chcemy najlepszą specyfikację czy przystępną cenę. realme GT oferuje obie te rzeczy. To właśnie ta zaleta zapewni mu sukces na rynku.

Skoro mowa o specyfikacji, mamy tutaj najbardziej przystępny cenowo i najmocniejszy procesor do smartfonów, jaki można znaleźć na rynku. Wśród wszystkich flagowców wyposażonych w Snapdragon 888, oferujemy szybsze ładowanie SuperDart 65 W, większy ekran i najmodniejszy design w najbardziej konkurencyjnej cenie. realme GT ma na celu przedefiniowanie flagowych produktów, oferując maksymalną liczbę flagowych funkcji konsumentom nastawionym na przystępny budżet.

Polskie media i fani marki realme długo czekali na tę premierę. Od początku widzieliśmy, że model ten będzie wzbudzał ogromne zainteresowanie i wiele dyskusji.

Model, który zaprezentowaliśmy wczorajinauguruje flagową serię GT, a jestem pewny, żedrugi smartfon spod jej sztandarurównież pozytywnie was zaskoczy i jestem pewien, że znajdzie swoich fanów w Polsce.

Dużo mówimy o przystępności, warto więc wspomnieć także o sprzedaży. Jeśli chodzi o cenę w Polsce, wyniesie ona 2299 zł dla wersji 8+128 GB oraz 2499 zł dla wersji 12+256 GB. Gdy porównamy to z cenami innych flagowców na rynku, zobaczymy, że realme GT zrewolucjonizuje rynek średniej i wyższej półki. Pierwsza wersja jest już dostępna w sklepach, a sprzedaż drugiej wersji ruszy 22 czerwca. Poza tym 22 czerwca czeka nas też wielka i zaskakująca oferta. Szukajcie realme GT w największych sklepach z elektroniką w Polsce i na naszej stronie internetowej.

Na czym skupia się flagowa strategia realme? Czy w Polsce planowane są kolejne smartfony z serii GT?

To strategia, która jest zgodna z podstawową misją marki realme, czyli dostarczaniem młodym konsumentom smartfonów i urządzeń o doskonałych specyfikacjach, jakości i wzornictwie wyznaczającym trendy. Wszystko to w przystępnych cenach. Podsumowując: realme jako popularyzator technologii dąży do oferowania najlepszych rozwiązań technologicznych i komunikacji 5G.

Na początku, kiedy powstała, marka realme było mocno niedoceniania, ale chcieliśmy rzucić wyzwanie rynkowi, czyniąc nowatorką technologię bardziej dostępną dla młodych konsumentów na całym świecie. W ciągu ostatnich trzech lat pozostaliśmy wierni tej misji, a realme GT to przykład tego, w jaki sposób firma staje się liderem innowacji, wzornictwa i wartości produktów dla naszych użytkowników. Ten flagowy produkt to dla nas dopiero początek nowej podróży, ponieważ przygotowujemy się do rozwoju naszej oferty 5G i globalnej obecności.

Projekt realme GT opiera się na podstawowej koncepcji samochodów sportowych Grand Tourer (GT), stworzonych z myślą o szybkiej jeździe na długich dystansach w połączeniu z wyjątkowymi osiągami i luksusowymi funkcjami. realme GT jest przeznaczony dla użytkowników, którzy pragną wyjątkowych wrażeń we flagowym smartfonie. Mamy nadzieję, że seria realme GT rozpali w naszych młodych użytkownikach pasję do ciągłego przekraczania granic i realizowania pełnego potencjału.

Mamy również kolejny plan na model GT, który już niedługo pojawi się na polskim rynku.

Rynek smartfonów jest obecnie jednym z najbardziej konkurencyjnych rynków na świecie.

Oczywiście, na rynku smartfonów istnieje konkurencja, ale ona zawsze jest mile widziana zarówno przez konsumentów, jak i całą branżę. Naszym celem jest oferowanie lepszych produktów dla młodych osób na całym świecie, i to oni sami zdecydują, które produkty są dla nich najlepsze. Konkurencja zmusza nas do ciągłego odświeżania naszych produktów i posuwania się naprzód. Bardzo ciężko pracujemy na swój sukces, również w Polsce, gdzie do końca 2021 roku chcemy znaleźć się w pierwszej trójce najpopularniejszych marek.

Warto podkreślić, że realme nie zajmuje się tylko smartfonami. W waszej ofercie znajdują się także akcesoria i sprzęt do inteligentnych domów. Jakie macie plany na rozwój tej części waszego portfolio?

Nie koncentrujemy się tylko na smartfonach. Jako realme chcemy móc oferować jeszcze więcej przełomowych produktów z kategorii elektroniki użytkowej, i móc dostarczać młodym ludziom jeszcze bardziej zaawansowanych, wszechstronnych doświadczeń. AIoT (wykorzystanie sztucznej inteligencji w internecie rzeczy - przyp. red) jest kluczowym elementem długoterminowej wizji i strategii rozwoju realme.

Właśnie ogłosiliśmy nową strategię, "1+5+T", która jest rozwinięciem poprzedniej strategii "1+4+N" i wskazuje kierunek dalszego rozwoju ekosystemu i produktów. "1+5+T" oznacza tutaj: 1 smartfon, 5 kluczowych kategorii produktów AIoT realme (TWS, wereables, telewizja, inteligentne głośniki i laptopy) oraz T jak TechLife, otwarta platforma partnerska realme. Jej celem jest wspieranie innowacyjnych, dynamicznych startupów działających w obszarze AIoT, poprzez współdzielenie kanałów sprzedaży i łańcuchów dostaw z realme.

Chcemy stworzyć cały ekosystem realme TechLife, który ułatwi naszym klientom życie. TechLife skupia się na trzech kategoriach produktów: Inteligentnej Rozrywce, Inteligentnej Pielęgnacji i Inteligentnej Łączności. Nasz cel to stworzenie całego ekosystemu urządzeń realme, którymi można zarządzać smartfonem. W przyszłości nasze laptopy i tablety będą mocno zintegrowane ze smartfonami i innymi urządzeniami AIoT, tak, by doświadczenie użytkownika było spójne i bezproblemowe.

Gwiazdą dzisiejszej premiery jest smartfon realme GT, ale wprowadzamy na polski rynek także dwa nowe smartwatche (realme Watch 2 i realme Watch 2 Pro) oraz naszego pierwszego robota odkurzającego, realme TechLife Robot Vacuum. Podczas premiery zaprezentowaliśmy również zajawkę naszego pierwszego tabletu - realme Pada i pierwszego laptopa - realme Booka, które trafią do sklepów w kolejnych miesiącach.

Jak możemy podsumować nasze plany na przyszłość? Wciąż koncentrujemy się na smartfonach, gdzie dążymy również do pozycjonowania się w zyskującym popularność segmencie 5G. Ostatnio ogłosiliśmy, że naszym celem jest dostarczenie młodym konsumentom 100 milionów telefonów z 5G w ciągu najbliższych trzech lat. Pracujemy też ciężko na tytuł najszybciej rosnącej marki AIoT, dostarczając nowe produkty rozwijające nasz ekosystem TechLife.

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »