Sprzedaż wysyłkowa za granicę. Co trzeba wiedzieć i jak to robić?
Dowiesz się, jak sprzedawać za granicę i z jakich rozwiązań mogą korzystać zarówno przedsiębiorcy, jak i osoby fizyczne.
Sprzedaż produktów za granicę otwiera interesujące możliwości marketingowe. Coraz chętniej korzystają z tego zarówno duże, jak i mniejsze sklepy internetowe, poszerzając grono swoich klientów.
Jeśli sklep koncentruje się na sprzedaży online, to wejście na zagraniczny rynek nie wiąże się już z kosztownymi inwestycjami i czasochłonnymi formalnościami. Liczy się raczej odpowiednio skomponowana oferta - dobrze dopasowana do potrzeb określonego rynku, jak również umiejętna komunikacja z klientami z zagranicy. Tu podstawą jest odpowiednia wersja językowa strony.
Oczywiście, dla każdego sklepu działającego online bardzo ważna jest również sprawna, czyli terminowa, szybka i niezawodna dostawa produktów zamówionych przez klienta. Regularna wysyłka paczek międzynarodowych na pierwszy rzut oka może się wydawać wyzwaniem. Jednak tego dziś również nie trzeba organizować samodzielnie. Współpraca z doświadczoną firmą kurierską rozwiązuje właściwie wszystkie problemy logistyczne, których może przysporzyć wysyłka towarów za granicę.
GLS Poland działa w spójnej międzynarodowej sieci. Obejmuje łącznie 41 krajów w Europie, a także Stany Zjednoczone i Kanadę. Spółki GLS w poszczególnych krajach ściśle ze sobą współpracują. Dzięki temu sieć działa bardzo efektywnie, a firma gwarantuje ten sam wysoki standard usług w każdym kraju, w którym działa. To atut z punktu widzenia sklepu internetowego, ponieważ może swoim zagranicznym klientom zapewnić sprawną i bezpieczną dostawę ich zakupów.
Na jakich zasadach sklepy online współpracują z GLS? Operator przygotowuje spersonalizowaną ofertę, m.in. w zależności od liczby paczek nadawanych w miesiącu, średniej wagi przesyłki. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, dowiedz się więcej o tym, jak zostać Klientem Biznesowym GLS. Poznasz korzyści wynikające ze współpracy z operatorem działającym w międzynarodowej sieci.
Z możliwości, jakie daje sprzedaż wysyłkowa za granicę, chętnie korzystają również drobni sprzedawcy, nieprowadzący działalności gospodarczej. Tym bardziej, że nie potrzebują nawet własnego, regularnego sklepu online. Ich witryną są często internetowe platformy handlowe. Rozwój tego typu rozwiązań sprawia, że sprzedaż na rynkach zagranicznych nigdy nie była tak łatwa, nawet jeśli ktoś prowadzi ją tylko okazjonalnie.
Jak wysłać paczkę zagraniczną kurierem, jeśli nie prowadzimy sklepu i nie mamy typowo biznesowej umowy z operatorem? Za pośrednictwem GLS można to zrobić w każdym punkcie nadania i odbioru Szybka Paczka. Do dyspozycji jest ok 4,5 tys. takich punktów. Można je znaleźć w całym kraju, a zlokalizowane są w miejscach, do których łatwo dojechać i przy których bez problemu można zaparkować. Działają w sklepach czy punktach usługowych i dostępne są zwykle do późnych godzin. To wygodne rozwiązanie.
Przejdźmy do spraw czysto technicznych. Jakiej wielkości paczki można wysyłać za granicę kurierem? Maksymalna waga przesyłek międzynarodowych wynosi 31,5 kg, a wymiary takiej paczki to 200 cm (długość), 80 cm (szerokość) i 60 cm wysokość. Przy czym suma obwodu i długości powinna zmieścić się w granicach 300 cm.
Co ważne, jeśli chodzi o wagę i wymiary, nie ma żadnej różnicy między przesyłkami krajowymi a tymi podróżującymi zagranicę, nawet na kraniec kontynentu albo za ocean.
A w jakim czasie paczka dotrze do klienta zagranicą? To zależy oczywiście od odległości. Przesyłka nadana w Polsce np. w Wiedniu będzie za dwa, w Brukseli za trzy, a np. w Lizbonie za cztery dni.
Klienci GLS mają możliwość monitorowania wysłanej paczki - w czasie rzeczywistym, w dowolnym momencie i na każdym etapie jej podróży, również transgranicznej. Dzięki temu można łatwo sprawdzić, w jakim terminie przesyłka dotrze do adresata.
Jak to zrobić? Śledzenie przesyłek zagranicznych jest możliwe poprzez stronę internetową GLS, z poziomu przeglądarki internetowej. Wystarczy podać numer paczki.. To proste i wygodne rozwiązanie. Aktualną lokalizację paczki może również monitorować odbiorca.
W Internecie funkcjonuje jeden, wspólny rynek. Dotarcie do klientów zależy od trafnej analizy ich potrzeb i marketingowego pomysłu. Sprzedaż wysyłkowa za granicę, we współpracy z firmą kurierską zapewniającą wysoki standard usług, rozwiązuje wszystkie problemy związane z zewnętrzną logistyką, czyli dostarczeniem przesyłki ze sklepu do odbiorcy. Pamiętajmy też, że klienci postrzegają doręczenie jako finał całego procesu zakupowego. Chętniej wrócą do sklepu, który stawia na jakość usługi kurierskiej.