Terminal płatniczy w telefonie – czy jest to możliwe?

Jak sprawnie obsłużyć płatności od klientów w dowolnym miejscu? Aktualnie do tego celu nie jest potrzebne nawet specjalne urządzenie – transakcje z karty mogą być przetwarzane przez… aplikację na telefon. Co warto wiedzieć o takim rozwiązaniu?

Mobilny terminal w telefonie - to możliwe!

Odpowiednia obsługa płatności to podstawa w każdej firmie - zarówno w przypadku typowo mobilnych biznesów, jak i dla przedsiębiorstw o bardziej tradycyjnym profilu. Obecnie dostępnych jest coraz więcej rozwiązań, które pozwalają na bezproblemowe przyjmowanie zapłaty od klientów bez względu na lokalizację. Warto zwrócić uwagę nie tylko na przenośne terminale w postaci urządzeń, lecz także aplikacje, które wymagają właściwie jedynie smartfona. Tego typu propozycje można znaleźć między innymi w ofercie firmy eService - więcej informacji dostępnych jest na stronie www.eservice.pl.

Jak działa terminal w smartfonie?

Korzystanie z tej metody płatności jest bardzo proste nie tylko dla kupującego, lecz także dla sprzedawcy. Wystarczy zainstalować odpowiednią aplikację na swoim telefonie (lub tablecie), wprowadzić niezbędną konfigurację i... w zasadzie gotowe. Z perspektywy klienta zapłata przebiega bardzo podobnie jak przy standardowym terminalu - wystarczy zbliżyć kartę płatniczą do urządzenia, by umożliwić odczyt danych i dokonanie transakcji. Tak samo jak w tradycyjnych rozwiązaniach tego typu, płatności są zabezpieczone przez kod PIN. Rachunki są z kolei dostępne wyłącznie w formie elektronicznej - mogą być przesłane drogą mailową, SMS-em lub pobrane poprzez kod QR. Całość opiera się na wykorzystaniu technologii NFC, która stanowi podstawę praktycznie każdego rozwiązania płatności zbliżeniowych.

Co jest potrzebne, żeby przyjmować płatności przez telefon?

Chcąc wprowadzić taki sposób płatności, warto zwrócić uwagę na pewne wymagania dla urządzeń mobilnych, które trzeba spełnić, aby móc skorzystać z aplikacji. Ważna będzie m.in. wersja systemu operacyjnego, a także sama specyfikacja smartfona lub tabletu. Kluczowa jest obecność modułu NFC - to technologia, która odpowiada za działanie całego procesu płatności. Nie będą potrzebne jednak żadne dodatkowe urządzenia, przejściówki czy przewody. To sprawia, że wdrożenie takiej metody płatności jest bardzo łatwe: wsparcie dla NFC jest dostępne w zdecydowanej większości smartfonów dostępnych obecnie na rynku.

Jak wybrać odpowiednią aplikację do przyjmowania płatności?

Większość rozwiązań tego typu jest oferowana w ramach regularnej subskrypcji lub zakłada pobieranie pewnej prowizji od każdej transakcji. Wysokość opłat może mieć decydujące znaczenie przy wyborze - to jedna z najważniejszych kwestii, na które należy zwrócić uwagę. Ponadto ważny będzie komfort obsługi dla kupującego i sprzedającego, a także stopień zabezpieczeń. Warto zadbać o to, by klienci mieli pewność, że ich dane są skutecznie chronione. Aby zagwarantować pewność w tym zakresie, należy stawiać wyłącznie na aplikacje z odpowiednimi certyfikatami. Jednym z najszerzej uznawanych jest PCI CPoC przyznawany przez Radę Standardu PCI SSC - to światowy standard opracowany przez najważniejsze organizacje zajmujące się finansami.

Artykuł sponsorowany

.
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »