Lidl znowu uderza w Biedronkę. Wytyka różne ceny w sklepach, pokazuje paragony
Lidl po raz kolejny uderza w Biedronkę. Tym razem niemiecka sieć zarzuca portugalskiemu dyskontowi, że oferuje różne ceny tych samych produktów, nie tylko w różnych miastach w kraju, ale również w różnych placówkach zlokalizowanych w tym samym mieście. To kolejna odsłona wojny cenowej obydwu dyskontów.
W ramach pierwszej odsłony '"Lidlowego przeglądu cenowego", sieć przygotowała spot reklamowy stylizowany na prognozę pogody. "Lidlowy" prezenter porównywał ceny w wytypowanych Biedronkach rozsianych po całej Polsce, z tymi w dyskontach Lidla zlokalizowanych w tożsamych miejscach na mapie kraju. Na planszy przy logach dyskontów ceny różniły się od około 161 zł, aż do ponad 177 zł.
Tym razem Lidl postanowił pójść krok dalej i w opublikowanym klipie reklamowym porównał ceny 15 przykładowych produktów, "tych samych marek lub tożsamych marek własnych o tych samych pojemnościach lub gramaturach" i porównał je z tymi oferowanym w swoich placówkach w tym samym mieście w Polsce.
Zakupy na potrzeby materiału dokonano 1 marca w 10 sklepach stacjonarnych Lidla i 10 dyskontach Biedronki w różnych lokalizacjach w tym samym mieście. Wybór padł na stolicę Wielkopolski - Poznań. Wśród zakupionych produktów znalazły się m.in.: pierogi z mięsem, kawa ziarnista, herbata, pierniki w czekoladzie, płyn do mycia naczyń czy szampon do włosów.
W materiale bliżej przyjrzano się dwóm sklepom Biedronki - na os. Przyjaźni 11A oraz przy ul. Małachowskiego 14. W pierwszym z nich koszyk tych samych produktów kosztował 167,70 zł, w drugim trzeba było zapłacić 185,35 zł, a więc o 17,65 zł więcej.
Koszyk tych samych produktów Lidla - według sieci - miał kosztować 163,21 zł. Jak podkreśla dyskont, kwota nie różniła się w zależności od lokalizacji sklepów. "Ceny kupionych produktów były takie same i niższe niż w Biedronce" - chwali się Lidl w opublikowanym materiale.
Lidl na potwierdzenie wyliczeń uruchomił specjalną witrynę internetową. W celu porównania wartości koszyka w pozostałych lokalizacjach w Poznaniu, które zostały uwzględnione w przeglądzie, sieć opublikowała paragony z zakupów.
Na stronie znajdziemy m.in. już wcześniej przywoływane dyskonty z os. Przyjaźni 11A w Poznaniu oraz przy ul. Małachowskiego 14, porównane ze sklepami Lidla zlokalizowanymi - odpowiednio - przy ulicach: Księcia Mieszka I 38 oraz Warszawskiej 246A.
Wojna cenowa Lidla z Biedronką toczy się o miano najtańszej sieci w Polsce i trwa już od kilku miesięcy. Była już rywalizacja o najniższą cenę za kostkę masła, rozsyłanie SMS-ów do klientów przedstawiających lepsze promocje niż u konkurencji, wytykanie błędów w koszyku zakupowym czy rozklejanie banerów atakujących rywala.
Tylko w zeszłym tygodniu, tuż przed weekendem, sieci ścigały się na najtańszą kostkę tabliczkę czekolady Wedel. W Biedronce, zamiast 4,49 zł za opakowanie, sięgnęła ona poziomu niespotykanego dotąd wcześniej - za jedną czekoladę trzeba było zapłacić zaledwie 99 groszy.