MultiBank celuje w 1 mln klientów

MultiBank zmodyfikuje strategię i zainteresuje się również klientami, którzy potencjalnie trafić mogą do segmentu mass affluent. Zgodnie z nowymi celami liczba klientów w ciągu kilku lat wzrosnąć ma do 1 mln - poinformował członek zarządu BRE.

MultiBank zmodyfikuje strategię i  zainteresuje się również klientami, którzy potencjalnie trafić  mogą do segmentu mass affluent. Zgodnie z nowymi celami liczba  klientów w ciągu kilku lat wzrosnąć ma do 1 mln - poinformował członek zarządu BRE.

Zgodnie z przedstawioną we wrześniu 2006 roku strategią dla MultiBanku w 2010 roku liczba jego klientów wzrosnąć miała do 600 tys. klientów, do 160 tys. klientów zamożnych a liczba rachunków małych firm do 150 tys.

- Podwyższyliśmy nasze cele. Obecnie naszym celem jest osiągnięcie 1 mln klientów - powiedział Jarosław Mastalerz, od dwóch miesięcy członek zarządu BRE Banku, odpowiedzialny za segment bankowości detalicznej.

Na koniec czerwca 2007 roku MultiBank miał 371 tys. klientów, czyli 10,3 proc. więcej niż na koniec 2006 roku.

Reklama

Mastalerz poinformował, że BRE Bank zamierza jednak zmodyfikować model biznesowy MultiBanku.

Do tej pory MultiBank koncentrował się na klientach, którzy dysponują miesięcznymi wpływami na rachunek w wysokości min. 5 tys. zł lub ulokowali w banku minimum 100 tys. zł.

Teraz bank zainteresuje się także klientami, którzy potencjalnie, w perspektywie kilku lat, mogą osiągnąć status kwalifikujący ich do segmentu mass affluent.

- Dokonamy pewnych modyfikacji strategii. MultiBank stanie się bankiem dostępnym dla szerszego grona klientów. Będziemy zwracać uwagę nie na to ile osoby te zarabiają dzisiaj, ale ile mogą zarabiać za cztery-pięć lat.

Jego zdaniem w ciągu najbliższych 4-5 lat, zarobki osób z segmentu mass affluent będą rosły bardzo dynamicznie, więc grupa docelowa MultiBanku zwiększy się kilkakrotnie, nawet do dwóch- trzech milionów osób.

- Wymaga to modyfikacji strategii. Gdy klasa średnia była niszą, to nasz sposób działania w tym segmencie był także niszowy. W momencie, kiedy liczba osób z klasy średniej znacząco wzrosła to nasze podejście także musi się ulec zmianie.

MultiBank planował wcześniej, że do końca 2008 roku liczba placówek wzrosnąć miała do 136, z 102 na koniec czerwca 2007 roku.

- Planów rozwoju sieci nie zmieniamy, nie wykluczam jednak, że placówki będziemy budowali szybciej. Widzimy również, że warto inwestować w sieć doradców.

Poinformował, że samego modelu bankowości detalicznej BRE banku opartego na mBanku, MultiBanku oraz Private Bankingu bank nie będzie zmieniał.

- Nie zmieniamy modelu biznesowego w całej bankowości detalicznej, on broni się sam i jest bardzo skuteczny. Mamy trzy bardzo trzy silne modele w detalu, każdy z nich adresowany jest do innego segmentu rynku.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | MultiBank | członek zarządu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »