Nowa taryfa prowizji i opłat
PKO Bank Polski wprowadził od 1 lutego br. znowelizowaną taryfę prowizji i opłat bankowych.
W nowej taryfie wydzielono części dotyczące klientów detalicznych i korporacyjnych. Wyodrębniono w niej również część adresowaną do klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Podział ten sprawia, że zapisy zawarte w taryfie są bardziej przejrzyste, co ułatwia odszukanie interesujących produktów i usług.
Kolejną zmianą wprowadzoną w nowej taryfie jest zróżnicowanie stawek opłat i prowizji w zależności od kanału dystrybucji, z wyraźną preferencją urządzeń samoobsługowych i elektronicznych. Przykładowo obniżono do kwoty 1,00 zł miesięcznie (poprzednio - 1,50 zł) opłaty za:
- korzystanie ze skrzynki poczty internetowej;
- przekazywanie do skrzynek poczty internetowej informacji o zmianach sald na rachunkach.
W przypadku posiadaczy SUPERKONTA STUDENT i ZŁOTEGO KONTA obie ww usługi pozostały bezpłatne. Dodatkowo zmniejszona została również z 2,50 na 2,00 zł miesięczna opłata za usługę "Informacja SMS".
Bank zakończył również okres promocji na dotąd bezpłatną realizację zleceń stałych. Złożenie zlecenia nadal pozostaje bezpłatne natomiast w przypadku wykonania zlecenia obowiązuje prowizja w wysokości 1,00 zł., zaś w przypadku jego modyfikacji - 0,50 zł.
Wzrostowi uległy opłaty związane z niektórymi operacjami kasowymi, czekami oraz z zaciąganiem kredytów, co zostało podyktowane obiektywnymi uwarunkowaniami rynkowymi.
W taryfie znalazły także odzwierciedlenie nowe usługi wprowadzone do oferty banku. Od 2 stycznia br. bank proponuje m.in. nowoczesną kartę kredytową PKO BP SA, która dostępna jest w trzech wariantach - Błękitna, Srebrna i Złota, prestiżową kartę wydawaną ze znakiem Diners Club oraz adresowaną do klientów instytucjonalnych kartę Visa Business Electron.
Specjalnie dla wygody klientów stworzony został także pakiet informacyjny z obniżoną stawką za korzystanie z powiadomienia o zmianach na rachunku droga elektroniczną przez SMS i za pośrednictwem poczty internetowej.