PKO BP i mBank opublikowały komunikaty. "Wyłączymy wtedy na kilka godzin bank"
Banki już informują swoich klientów o utrudnieniach, jakie mogą spotkać je w najbliższy weekend. Komunikat wydał PKO BP i mBank. "Jeśli możesz, wykonaj wszystkie ważne transakcje wcześniej" - apelują banki w specjalnych wiadomościach. W jakich dokładnie godzinach zaplanowano przerwę techniczną i jakie usługi zostaną ograniczone z racji prac serwisowych? Wyjaśniamy.
Ważny komunikat banku PKO BP. Klienci w najbliższym czasie spodziewać powinni się utrudnień z dostępem do usług. Analogiczną wiadomość na temat weekendowych utrudnień opublikował mBank.
PKO BP opublikował wiadomość do klientów, którzy nawet weekendami korzystają z usług banku. W niedzielę (24.11) część standardowych akcji będzie niedostępna. Powodem są wyłączenia spowodowane koniecznością przeprowadzenia prac technicznych.
"W czasie przerwy aplikacja iPKO biznes mobile będzie niedostępna, a aplikacją IKO będzie można wypłacać pieniądze z bankomatów oraz płacić w sklepach stacjonarnych i internetowych tylko za pomocą BLIKA. Wszystkie karty będą działać w bankomatach i sklepach stacjonarnych. W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure dostępna będzie tylko autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty" - wyjaśnia PKO BP.
Z czego zatem klienci PKO BP nie będą mogli korzystać? W niedzielę 24 listopada w godzinach od 00.00 do 12.30 niedostępne będą serwisy internetowe i telefoniczne iPKO i iPKO Biznes. Nie będzie można również płacić za zakupy w internecie przy użyciu funkcji "Płacę z iPKO". Bank poinformował również, że planowana przerwa techniczna uniemożliwi korzystania z funkcji otwartej bankowości (Open Banking).
PKO BP w komunikacie zaapelował o to, aby wszystkie ważne transakcje wykonać wcześniej. Nie można bowiem wykluczyć, iż prace serwisowe uniemożliwią sfinalizowanie transakcji.
Wiadomość do klientów wystosował również mBank. Podobnie, jak PKO BP w najbliższy weekend zaplanowane są prace serwisowe, które tymczasowo ograniczą klientom dostęp do usług banku. Modernizacja systemów zaplanowała została na noc z 23 na 24 listopada. "Wyłączymy wtedy na kilka godzin bank" - poinformował mBank.
Klienci mBanku między godziną 02.00 a 09.00 nie będą mogli płacić kartami w internecie. W tym samym czasie nie będzie możliwości zalogowania się do aplikacji mobilnej i na konto poprzez stronę internetową. Prace serwisowe wykluczą również możliwość złożenia jakiegokolwiek wniosku.
Z racji przeprowadzanych danych i pozbawienia pracowników banku możliwości wglądu w dane klientów nie będzie aktywna mLinia, a więc nie dojdzie do zrealizowania żadnej operacji. "Prosimy, wszystkie ważne przelewy zleć wcześniej" - apeluje mBank w komunikacie.