PKO BP ostrzega klientów, macie tylko 30 dni. Potem konto zostanie zablokowane
PKO BP wydał ważny komunikat dotyczący dostępu klientów do kont. Okazuje się, że część z nich ma tylko 30 dni na odkręcenie sytuacji, która zakończyć się może zablokowaniem dostępu do konta. Ze względów bezpieczeństwa tacy klienci PKO BP mogą mierzyć się z ograniczeniem, ale nie z pełnym odcięciem od pieniędzy. Blokadzie po 30 dniach mają ulec niektóre funkcje w bankowości elektronicznej i aplikacji mobilnej. Cała sprawa z blokowaniem kont bankowych dotyczy dokumentów tożsamości, jak chociażby dowód osobisty, które są do nich przypisane.
- PKO BP ostrzega klientów - część z nich ma tylko 30 dni na zaktualizowanie danych dotyczących dokumentu tożsamości, potem ich konta zostaną zablokowane.
- Aktualizacji danych dokonać można na trzy sposoby, w tym drogi aktualizacji danych online są dwie.
- Oprócz danych z dokumentu tożsamości warto pamiętać także o aktualizacji danych telefonicznych i adresowych.
PKO BP może zablokować dostęp do konta bankowego swoim klientom, jeśli ci w ciągu 30 dni nie zaktualizują swojego dokumentu tożsamości, gdy poprzedni przypisany do konta stracił ważność.
"Jeśli dokument tożsamości, który masz podany w banku, stracił ważność, po 30 dniach ze względów bezpieczeństwa częściowo zablokujemy Ci dostęp do aplikacji IKO i serwisu iPKO" - przekazał bank PKO BP w komunikacie do swoich klientów.
PKO BP wskazuje, że blokada nakładana po 30 dniach od utracenia ważności przez dokument tożsamości przypisany do konta, dotyczy przede wszystkim zarządzania środkami zgromadzonymi na koncie. Osoba, na której konto bankowe zostanie nałożone ograniczenie, nie będzie miała dostępu do:
- zlecania przelewów,
- historii transakcji,
- składania wniosków,
- zawierania umów online.
Bank wskazuje na to, że istotne jest nie tylko zaktualizowanie danych z dowodu tożsamości, ale także numeru telefonu. Tu również chodzi o kwestie bezpieczeństwa, choć brak aktualnego numeru telefonu nie spowoduje blokady konta bankowego.
- Bez aktualnego numeru telefonu nie skontaktujemy się z Tobą w ważnej sprawie, np. gdy zauważymy podejrzaną transakcję na Twoim koncie - przypomina PKO BP w komunikacie i zwraca uwagę na to, że także adres e-mail i adres zamieszkania służą do kontaktu z klientami. Dobrze więc mieć w opiece aktualność kompletu danych potrzebnych do prowadzenia konta bankowego.
Sam bank PKO BP wskazuje, że aktualizacji danych dotyczących dowodu tożsamości (np. dowód osobisty, paszport), czy telefonu, można dokonać na trzy sposoby. Klient ma możliwość zrobić to:
- online w aplikacji IKO lub serwisie iPKO,
- telefonicznie,
- osobiście w oddziałach banku.
Aby zaktualizować swoje dane w aplikacji mobilnej banku PKO BP trzeba:
- w lewym górnym rogu w aplikacji kliknąć, by przejść na stronę swojego profilu,
- następnie przechodzimy do pozycji "Twoje dane",
- w celu aktualizacji danych wybieramy opcję "Dokument tożsamości",
- w końcu klikamy w "Zmień dokument tożsamości".
W celu zaktualizowania swoich danych w bankowości elektronicznej PKO BP należy wykonać następujące kroki. Zaczynamy z pozycji strony głównej zalogowanego konta. Następnie:
- w prawnym górnym rogu wybieramy swój profil,
- później przechodzimy do opcji "Ustawienia",
- następnie wybieramy "Profil i dane",
- przechodzimy dalej do "Dokument tożsamości",
- w końcu wybieramy opcję "Zmień".
Przemysław Terlecki