PKO BP potwierdza, niektórzy nie wypłacą większych pieniędzy. Jeden powód
PKO BP wydało ważny komunikat dla klientów. Obowiązujące od czerwca zmiany nie dla wszystkich są jasne. Niektórzy klienci nie mogą wypłacić większych pieniędzy mimo posiadania ich na koncie osobistym. Lista utrudnień w przypadku klientów banku z zastrzeżonym numerem PESEL jest jednak dłuższa. PKO BP wyjaśnia, że "obowiązkowa weryfikacja dotyczy wybranych produktów i usług bankowych".
Ważny komunikat PKO BP dla klientów. Osoby korzystające z usług banku muszą liczyć się z utrudnieniami w przypadku, gdy skorzystały z opcji zadbania o bezpieczeństwo swoich danych. PKO BP w wiadomości wyjaśnia, że osoby z zastrzeżonymi numerami PESEL mogą napotkać problemy w korzystaniu z niektórych usług bankowych. Mowa nawet o wypłacaniu pieniędzy.
Zastrzeżenie numeru PESEL to dostępna od niedawna opcja, która jest chętnie wybierana przez Polaków. W połowie listopada Ministerstwo Cyfryzacji przekazało, iż już 5 milionów Polaków skorzystało z tej możliwości. Tylko w ostatnie trzy miesiące grono to powiększyło się o 500 tys. osób.
Komunikat PKO BP skierowany jest w stronę klientów, którzy objęli swój PESEL zastrzeżeniem. Pracownicy banku w niektórych przypadkach odmówią wykonania zlecenia. Powodem będą przepisy dotyczące zastrzeżonych PESEL-i.
PKO BP przypomina, że sprawdzi, czy dany klient nie ma zastrzeżonego PESEL-u w czterech głównych przypadkach. Wszystko stanie się zanim zlecenie zostanie zrealizowane, a w przypadku potwierdzenia korzystania z ochrony numeru PESEL, do całej transakcji nie dojdzie. Mowa nawet o przypadkach chęci osobistego wypłacenia większych kwot pieniędzy. Wyjaśniamy.
Zastrzeżony PESEL ma chronić, ale niewielu Polaków zdaje sobie sprawę z tego, iż w niektórych przypadkach utrudnia on korzystanie ze standardowych usług bankowych. PKO BP wyjaśnia, że pracownicy sprawdzą kwestie zastrzeżenia zanim:
- otworzą konto,
- udostępnią bankowość elektroniczną,
- pożyczą pieniądze,
- wypłacą w placówce PKO BP więcej niż trzykrotność minimalnego wynagrodzenia w tym samym dniu złożenia dyspozycji.
Do weryfikacji zastrzeżenia numeru PESEL może dojść zarówno stacjonarnie w placówce, jak i zdalnie poprzez komunikacie internetową i telefoniczną. "Nie załatwisz tych spraw, jeśli Twój numer PESEL będzie zastrzeżony" - podał PKO BP w komunikacie.
Kolejnymi kwestiami podnoszonymi przez PKO BP w komunikacie jest niemożność otworzenia konta w przypadku, gdy właściciel lub współposiadacz będzie miał zastrzeżony numer PESEL. W momencie korzystania z aplikacji IKO lub logowania do iPKO nie dochodzi do weryfikacji zastrzeżenia, jednak jeśli za pośrednictwem bankowości elektronicznej złożona zostanie dyspozycja otwarcia konta, wzięcia pożyczki, czy zawarcia umowy na bankowość elektroniczną, to pracownik banku przeprowadzi weryfikację numeru PESEL.
Klienci posiadające konta wspólne mogą być zaniepokojeni wiadomościami, iż część usług jest niedostępna w przypadku zastrzeżonego numeru PESEL. PKO BP w komunikacie wyjaśnia, czyj numer PESEL sprawdzony zostanie przez pracownika banku w przypadku kont wspólnych i chęci wypłaty kwoty większej niż trzykrotność minimalnego wynagrodzenia.
Co ważne, w przypadku wypłacania większych kwot pieniędzy przez pełnomocnika, to nie jego numer PESEL jest sprawdzany. PKO BP potwierdza, że w takich przypadkach to współposiadacze konta weryfikowani są przez pracownika banku. Warto również pamiętać, iż dostępna jest opcja czasowego zniesienia zastrzeżenia PESEL-u. Obowiązuje ona tylko w określonych ramach czasowych, co powoduje, iż w tym oknie czasowym bank będzie w stanie zrealizować dyspozycję.