Złe wieści dla klientów kilku banków. W weekend będą problemy z aplikacjami i płatnościami
mBank, Nest Bank, ING Bank Śląski i Bank BPS - klienci tych banków powinni uzbroić się w cierpliwość. W najbliższych dniach nie będą mogli skorzystać z bankowości elektronicznej, mobilnej czy płatności Blikiem. Problemy nie dotyczą wszystkich w tym samym stopniu - przerwy w dostępności do bankowości elektronicznej występować będą w różnym natężeniu i czasie.
W nocy z soboty na niedzielę (z 11.03.2023 na 12.03.2023) od godziny 23:30 do 6:00 w ING Banku Śląskim przeprowadzone zostaną prace serwisowe. Klienci ING Banku Śląskiego będą mieli problem z dostępnością do szeregu usług bankowych, w tym popularnego Blika. W sumie w nocy z soboty na niedzielę wystąpią utrudnienia w korzystaniu z:
- bankomatów i wpłatomatów,
- systemu bankowości internetowej Moje ING i aplikacji Moje ING,
- systemu bankowości internetowej ING Business i jego wersji mobilnej,
- płatności BLIK,
- przelewów ekspresowych,
- płatności internetowych za pomocą Płać z ING,
- płatności kartami w internecie z 3DSecure (potwierdzanych dodatkowo w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS),
- specjalnego interfejsu PSD2 (związanego m.in. z usługą Dodaj konto z innego banku),
- zakupu produktów w Moim ING i na stronie www.ing.pl (w tym pożyczek i kont, także oszczędnościowych).
ING Bank Śląski ostrzega ponadto, że mogą też występować problemy z innymi usługami oferowanymi przez bank. Klienci ING Banku Śląskiego muszą liczyć się z problemami z:
- transakcjami kartami,
- aktywacją kart,
- zmianą limitów transakcyjnych i nadawaniem kodów PIN.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze
Posiadacze kont w mBanku także mogą spotkać się z trudnościami. Regularna bankowość pozostanie w nienaruszonym stanie. Problemy mogą mieć użytkownicy aplikacji maklerskich mBanku. W sobotę 11 marca od godziny 8:00 do 11:00 z powodu prac technicznych nie będzie można korzystać z maklerskich aplikacji mobilnych w mBanku. Przerwa nie dotyczy eMaklera.
Nietypowa sytuacja dotyczy Banku BPS. Klienci zgłaszają, że w niektórych przypadkach korzystanie z aplikacji mobilnej jest po prostu niemożliwe. Administratorzy pracują nad rozwiązaniem problemu z BPS Mobilnie dla użytkowników telefonów z systemem Android w wersji 12 oraz wyższej. Po aktualizacji aplikacja samoczynnie zamyka się.
Czytaj również: Nietypowy napad na bank. Zażądał jednego dolara
Zdecydowanie najcięższa sytuacja dotyczy klientów Nest Banku. Ci muszą uzbroić się w cierpliwość i liczyć z tym, że w nocy z piątku na sobotę i w sobotni poranek nie wykonają żadnych internetowych operacji bankowych. W sobotę, 11 marca, od godziny 01:00 do 10:00 bankowość internetowa i mobilna będzie całkowicie niedostępna, a część problemów zostanie z klientami jeszcze 3 godziny dłużej. Nest Bank wskazuje, iż to oznacza wprost, że nie będzie można:
- zrealizować przelewów,
- korzystać z BLIKA i Visa Mobile
- zapłacić w sklepie internetowym z linka do płatności
- potwierdzić płatności za zakupy kartą w internecie przy użyciu bankowości elektronicznej
- zlecić ani otrzymać przelewu natychmiastowego
- zmienić limity płatności w bankowości elektronicznej
Natomiast od godziny 10:00 do 14:00 bankowość internetowa i mobilna będą dostępne. Nie będzie można jednak wykonać przelewu natychmiastowego.
Oprac. JB