"Puls Biznesu": Przedsiębiorcy lubią biało-czerwone barwy
90 proc. szefów firm uważa się za biznesowych patriotów. Nie kombinują z podatkami i wybierają polskich dostawców - wynika z badania "Pulsu Biznesu".
Głównym celem przedsiębiorstwa jest osiąganie zysków, więc trudno wymagać od szefów firm, by w pracy kierowali się wyższymi ideałami. Okazuje się jednak, że aż 90 proc. przedsiębiorców z małych i średnich firm, przepytanych przez "Puls Biznesu", deklaruje, że w działalności biznesowej są patriotami.
"Prowadzenie działalności gospodarczej i tworzenie miejsc pracy już samo w sobie jest działaniem patriotycznym. Budowanie przedsiębiorczości to budowanie Polski" - twierdzi Przemysław Jastrzębski, właściciel firmy Viki Family produkującej opakowania.
75 proc. ankietowanych twierdzi, że są patriotami, bo uczciwe płacą podatki. "Podatek od prowadzenia działalności nie jest w Polsce wysoki. Liniowe 19 proc. to jest uczciwa stawka, dlatego nie widzę powodu, żeby polskie państwo z tego dochodu «skubać» kombinowaniem i szukaniem luk prawnych, by płacić mniej" - mówi Przemysław Jastrzębski.
Dla wielu firm przejawem patriotyzmu jest też preferowanie polskich partnerów handlowych. Trzecim najczęściej wymienianym działaniem na rzecz ojczyzny jest wspieranie lokalnej społeczności.