Ryanair otworzy w Polsce centrum obsługi klienta. Szuka 200 pracowników

Znana sieć tanich linii lotniczych otworzy w Warszawie centrum obsługi klienta. Przewoźnik uruchomi w ten sposób kilkaset nowych miejsc pracy, a rekrutacja właśnie ruszyła - poinformował w środę przedstawiciel Ryanaira.

O planach utworzenia w Polsce centrum obsługi klienta mówił w środę przedstawiciele Ryanair na konferencji prasowej. To Customer Service Escalation Center, które docelowo potrzebować będzie 200 pracowników

Ryanair otwiera centrum obsługi klienta w Warszawie

Przewoźnik podkreślił, że centrum obsługi klienta ma wesprzeć pasażerów w sytuacjach zakłóceń lotów, np. wynikających z niekorzystnych warunków pogodowych. 

"Centrum będzie odpowiedzialne za bieżące informowanie pasażerów o opóźnieniach, szybkie przekazywanie aktualizacji w czasie rzeczywistym oraz wyszukiwanie alternatywnych połączeń w przypadku anulowanych lotów" - przekazał Ryanair.

Reklama

Projekt ma opierać się na "zaawansowanych narzędziach cyfrowych" w tym rozwiązaniu opartym na sztucznej inteligencji, które "umożliwią sprawną i skuteczną komunikację z pasażerem". Jednym z takich rozwiązań ma być chatbot, który obecnie jest udoskonalany przy pomocy firmy Amazon. Celem ma być skrócenie czasu rozmowy z klientem do 3-4 minut.

Linie lotnicze szukają 200 pracowników

W nowo powstającym centrum obsługi klienta do końca roku zatrudnionych ma zostać 200 osób. Jak wyjaśnił Michał Kaczmarzyk, prezes linii lotniczych Buzz, należących do Grupy Ryanair, przewoźnik planuje do września zatrudnić 100 osób, rekrutując grupy po 25 osób w każdym miesiącu.

A jakich pracowników szuka? Zatrudnieni mają zostać specjaliści obsługi klienta, IT, HR i administracji. Kaczmarzyk podkreśla, że będzie to dodatkowy zespół z dostępem do systemów przewoźnika. Jak przekazał, dotychczas obsługą klienta zajmowała się zewnętrzna firma, która takiego dostępu nie posiada. 

Podkreślił jednocześnie, że umowa z zewnętrzną firmą zostanie zachowana, aby zapewnić krótki czas oczekiwania na kontakt z przewoźnikiem.

Ryanair chce obsłużyć blisko 19 mln osób

W tym roku przewoźnik szacuje, że obsłuży 18,6 mln osób. Według Kaczmarzyka jednak "jest szansa, by zbliżyć się do 19 mln pasażerów". Zapewnił, że pod względem floty, załóg i konserwacji samolotów przewoźnik jest w pełni zabezpieczony na sezon zarówno letni, jak i zimowy.

Flota przewoźnika ma "na pewno się zwiększyć", choć prezes nie podał szczegółów. Kaczmarczyk przekazał, że firma w Polsce ma zarejestrowane 74 samoloty, z czego 44 na stałe tu bazuje, a 30 jest rozrzucone po innych krajach. Ryanair z Polski pokrywa cały region Europy Środkowo-Wschodniej, a polski rynek jest dla przewoźnika "naprawdę ważny, stąd decyzja o dalszym inwestowaniu właśnie tutaj".

Ryanair to irlandzki przewoźnik operujący już w 37 krajach i latający na 234 lotniska.  Linia dysponuje flotą ok. 600 samolotów i deklaruje zamówienie 350 kolejnych. W Polsce Ryanair korzysta z 13 lotnisk, a sześć z nich to bazy. 

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Ryanair | tanie linie lotnicze | rekrutacja | obsługa klienta | praca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »