Artman kontynuuje trend

Po trzech miesiącach 2007 r. Artman zwiększył sprzedaż o 40% wobec analogicznego okresu ubiegłego roku, osiągając 53,84 mln zł przychodów. Zysk netto wzrósł o ponad 60%, z kwoty 175 tys. zł do 286 tys. zł. Zarząd spółki podtrzymał prognozę wyników na 2007 r.

Po trzech miesiącach 2007 r. Artman zwiększył sprzedaż o 40% wobec analogicznego okresu ubiegłego roku, osiągając 53,84 mln zł przychodów. Zysk netto wzrósł o ponad 60%, z kwoty 175 tys. zł do 286 tys. zł. Zarząd spółki podtrzymał prognozę wyników na 2007 r.

Zysk na sprzedaży wzrósł o 80% - do kwoty 1,19 mln zł (poprzednio 655 tys zł), a zysk z działalności operacyjnej zwiększył się o 30% - do 1,08 mln zł (poprzednio 833 tys. zł). Bardzo dobre wyniki spółki są efektem rosnącej sprzedaży marki House (ok. 44%) oraz redukcji pozostałej sprzedaży o 20%.

- Po pierwszym kwartale możemy pochwalić się znacznym wzrostem wyników w porównaniu do ubiegłego roku - mówi Grzegorz Koterwa, Członek Zarządu Artman S.A. Największy, niemal dwukrotny wzrost sprzedaży odnotowaliśmy za granicą. Wzrosła ona z 4,8 do ponad 9,4 mln zł. Sprzedaż w kraju zwiększyła się o 36%. W I kwartale uruchomiliśmy łącznie osiem nowych salonów House, po cztery w Polsce oraz za granicą - w Rosji.

Reklama

Sieć sprzedaży House liczy obecnie 97 salonów w Polsce (45 własnych i 52 franszyzowe), o łącznej powierzchni 20 300 m2, oraz 45 sklepów franszyzowych za granicą, o powierzchni ogółem 7 600 m2. W tym roku Artman chce rozbudować sieć handlową do 189 salonów firmowych. Powierzchnia sklepów w Polsce zwiększy się do 24 tys. m2, powierzchnia sprzedaży za granica - do 14 tys. m2.

- Ze względu na sezonowość sprzedaży, poziom przychodów w 3 i 4 kwartale jest wyższy o ok. 20 30% od przychodów osiąganych w 1 i 2 kwartale przy takiej samej powierzchni handlowej. Z uwagi na wzrost powierzchni sprzedaży w trakcie roku, wyniki drugiego półrocza w ciągu ostatnich dwóch lat były lepsze nawet o 45 do 60% od wyników uzyskiwanych w pierwszym półroczu ? podkreśla Grzegorz Koterwa. - Obecna dynamika sprzedaży pozwala bardzo dobrze oceniać plany realizacji wyników na 2007 rok, dlatego podtrzymaliśmy wydaną prognozę. Jest jednak zbyt wcześnie, aby rozważać czy zostanie podniesiona o tym zdecydują wyniki kolejnych miesięcy dodaje.

Na koniec 2007 roku spółka prognozuje wzrost zysku netto do 11 mln zł z 6,6 mln zł na koniec 2006 roku oraz zwiększenie przychodów z 205,4 mln zł do 270 mln zł. W tym czasie rentowność netto wzrośnie do 4 procent z 3,3 procent na koniec zeszłego roku. Planowana rentowność sprzedaży w 2010 roku wyniesie 8%.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: trend | Netto | Dr House
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »