Asseco: W wynikach pozytywny wpływ cyfryzacji gospodarki
W I kwartale 2021 r. Asseco osiągnęło ponad 3,3 mld zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 14 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż własnych produktów i usług informatycznych wyniosła 2,6 mld zł, co stanowiło 78 proc. wszystkich przychodów. Skonsolidowany zysk operacyjny wzrósł o 29 proc. do 323 mln zł. Zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 102 mln zł, czyli o 25 proc. więcej niż rok wcześniej.
- Po I kwartale 2021 r. grupa poprawiła wyniki we wszystkich segmentach operacyjnych. Było to możliwe dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju oraz utrzymującym się dynamicznym wzroście cyfryzacji wszystkich sektorów gospodarki - napisano w komunikacie.
W segmencie Formula Systems sprzedaż wzrosła o 16 proc. do 2,2 mld zł, a zysk operacyjny o 31 proc. do 167 mln. Przychody segmentu Asseco International zwiększyły się o 9 proc. i wyniosły 819 mln zł, a zysk operacyjny wzrósł o 21 proc. do 98 mln zł. W segmencie Asseco Poland osiągnięto sprzedaż na poziomie 367 mln zł, czyli o 18 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej, a zysk operacyjny był o 38 proc. wyższy i wyniósł 59 mln zł. Za 89 proc. przychodów Grupy odpowiadały rynki zagraniczne reprezentowane przez segmenty Formula Systems i Asseco International.
Przychody Asseco są bardzo dobrze zdywersyfikowane sektorowo. Po I kwartale 2021 r. przedstawiają się następująco: przedsiębiorstwa - 41 proc., bankowość i finanse - 34 proc. oraz instytucje publiczne - 25 proc.
Skonsolidowany portfel zamówień Asseco na 2021 r. w obszarze oprogramowania i usług własnych ma obecnie wartość 8,6 mld zł i jest o 14 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
- To był dla nas bardzo dobry kwartał. Osiągnęliśmy satysfakcjonujące wzrosty wyników we wszystkich segmentach oraz sektorach działalności. Konsekwentnie realizujemy strategię geograficznej, sektorowej i produktowej dywersyfikacji biznesu, co przynosi wymierne efekty. Przyspieszona cyfryzacja procesów biznesowych przedsiębiorstw i instytucji jest już nie tylko wynikiem pandemii, ale stała się stałą strategią rozwoju wielu organizacji. Obserwujemy wśród naszych klientów zwiększone zainteresowanie m.in. usługami bezpieczeństwa i zaufania oraz rozwiązaniami ERP - mówi Karolina Rzońca-Bajorek, wiceprezes ds. finansowych Asseco Poland.
- To przekłada się na wzrost naszego portfela zamówień i pozwala na większy optymizm w realizacji celów na ten rok. Kontynuujemy nasz rozwój organiczny oparty o sprzedaż własnego oprogramowania i usług z nim związanych, a także poprzez przejęcia. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku dołączyły do nas cztery nowe spółki, wzmacniając naszą pozycję na rynkach międzynarodowych - dodaje.
inf. pras.