CD Projekt zwolni setkę pracowników. "Nie będziemy mieli nowych zadań dla utalentowanych osób"

CD Projekt podjął decyzję o przeprowadzeniu redukcji zatrudnienia, która obejmie ok. 9 proc. personelu w studio CD Projekt RED w tym m.in. zespoły produkcyjne, wydawnicze, jak i back-office. Zakończenie procesu planowane jest na pierwszy kwartał 2024 r. - poinformowała spółka w komunikacie.

Ok. 10.25 kurs akcji CD Projekt spadał o 1,11 proc. do 156 zł.

CDPROJEKT

191,9000 +2,4500 1,29% akt.: 18.12.2024, 17:51
  • Otwarcie 189,4500
  • Max 195,5000
  • Min 189,4500
  • Kurs odniesienia 189,4500
  • Suma wolumenu 500 533
  • Suma obrotów 96 364 917,30
  • Widełki dolne 170,5500
  • Widełki górne 208,3000
Zobacz również: 11BIT CIGAMES HUUUGE-S144

Nie będzie nowych zadań dla pracowników

"Starannie przeanalizowaliśmy wszystkie zespoły w firmie z perspektywy roli, jaką odgrywają w realizowaniu naszej strategii. Nie ma łatwego sposobu, aby to powiedzieć, ale obecnie mamy zbyt dużo pracowników. Pracują z nami utalentowane osoby, dla których — w oparciu o aktualne i spodziewane potrzeby związane z projektami — nie będziemy mieli w przyszłym roku nowych zadań" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes CD Projektu, Adam Kiciński.

Reklama

Spółka rozwiąże umowy z około 100 osobami, co stanowi niecałe 9 proc. wszystkich zatrudnionych w studiu. Skutki tej decyzji będą rozłożone w czasie aż do pierwszego kwartału 2024 roku.

Zwolnieni otrzymają należne odprawy

"Kierując się zasadą jawności, zdecydowaliśmy się podzielić tą informacją już teraz. Chcemy, by osoby, z którymi przyjdzie nam się rozstać, miały czas na przygotowanie się do czekającej je zmiany. Dołożyliśmy również wszelkich starań, by zapewnić każdej z nich należną odprawę" - powiedział Kiciński.

Kiciński wskazał, że spółka w swojej strategii zakłada pracę nad kilkoma projektami. Są to m. in. Polaris (Wiedźmin), Orion (Cyberpunk) czy Hadar (nowa franczyza). Dodał, że istotną częścią strategii spółki jest zachodzący aktualnie proces transformacji prowadzący do głębokich, wewnętrznych zmian, który spółka uważa za klucz do tworzenia wysokiej jakości gier bez opóźnień i crunchu (crunch to obowiązkowa praca w nadliczbowych godzinach podczas tworzenia gry - przyp. PAP).

"Po wdrożeniu metodologii Agile i zmianach w filozofii prowadzenia projektów, przyszedł czas na udoskonalenie sposobu, w jaki zorganizowane są nasze zespoły" - powiedział. 

PAP
Dowiedz się więcej na temat: CD Projekt | CD Projekt RED | zwolnienia pracowników
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »