CDP zakończył rok z najwyższym zyskiem

CD PROJEKT zakończył 2012 r. skonsolidowanym zyskiem netto na poziomie 28,12 mln zł, wyższym od średniej prognoz analityków. To najlepszy wynik w historii Grupy CD PROJEKT, która w ciągu dwóch ostatnich lat zarobiła łącznie ponad 50 mln zł. Najważniejszy wpływ na wyniki w 2012 r. miała sprzedaż gry "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów" na konsole Xbox 360, której premiera miała miejsce w kwietniu 2012 r.

CD PROJEKT zakończył 2012 r. skonsolidowanym zyskiem netto na poziomie 28,12 mln zł, wyższym od średniej prognoz analityków. To najlepszy wynik w historii Grupy CD PROJEKT, która w ciągu dwóch ostatnich lat zarobiła łącznie ponad 50 mln zł. Najważniejszy wpływ na wyniki w 2012 r. miała sprzedaż gry "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów" na konsole Xbox 360, której premiera miała miejsce w kwietniu 2012 r.

"Osiągnięty historyczny zysk, został poparty przez świetne przepływy pieniężne. Warto podkreślić, że stan naszej gotówki na przestrzeni 2012 roku zwiększył się o 17 mln zł i zmniejszyliśmy saldo kredytów o 8,7 mln zł równocześnie finansując produkcję dwóch wielkich gier najwyższej jakości". - powiedział członek zarządu Piotr Nielubowicz, komentując wyniki finansowe. Skonsolidowany wynik EBITDA Grupy wyniósł 30,98 mln zł.

Z punktu widzenia działalności operacyjnej CD PROJEKT kluczowym wydarzeniem 2012 r. była premiera "Wiedźmina 2" na konsole Xbox 360.

Reklama

"Po raz pierwszy nasza gra trafiła na inną platformę niż komputery PC. Weszliśmy na nowy, wielki rynek i osiągnęliśmy na nim komercyjny, artystyczny i technologiczny sukces. Nasze następne duże tytuły będziemy wydawać równocześnie na wszystkich najbardziej zaawansowanych platformach sprzętowych, co powinno przełożyć się na ogromny wzrost potencjału sprzedażowego kolejnych gier w stosunku do pierwszej i drugiej części Wiedźmina" - powiedział prezes Adam Kiciński.

Konsolowego Wiedźmina 2 docenili zarówno fani, jak i recenzenci. Efektem było uzyskanie ponad 100 nagród, w tym tych najważniejszych, m.in. "Europejska Gra Roku" oraz wyróżnienie dla najlepszej gry RPG na konsole Xbox 360 przyznane przez czytelników IGN - największego portalu poświęconego tematyce gier na świecie. "Wiedźmin 2", wydany w październiku w wersji na komputery Mac także został uznany za jedną z dziesięciu najlepszych gier 2012 na to urządzenie.

Dzięki tak dobremu przyjęciu nowej edycji "Wiedźmina 2" spółka mogła poinformować, że łączna sprzedaż obu części Wiedźmina przekroczyła 5 mln egzemplarzy. W samym 2012 r. sprzedano blisko 1,6 mln sztuk obu gier o Geralcie.

Świetne przyjęcie "Wiedźmina 2" w wersji na konsole Xbox 360, zwłaszcza na kluczowym rynku amerykańskim, to także doskonała informacja w perspektywie planowanego wydania trzeciej części sagi. "Wiedźmin 3: Dziki Gon" został zapowiedziany na 2014 r. i zostanie wydany równocześnie na wszystkich najbardziej zaawansowanych platformach sprzętowych, które będą na rynku w momencie premiery. Wśród nich znajdzie się konsola przyszłej generacji Playstation 4. W lutym została ona oficjalnie zapowiedziana przez Sony, a studio CD Projekt RED znalazło się na ekskluzywnej liście deweloperów i producentów gier, dopuszczonych z wyprzedzeniem do najnowszej technologii Sony.

"Wiedźmin 3" został zapowiedziany na łamach "Game Informera". To największe na świecie pismo o grach wideo poświęciło mu okładkę oraz czternastostronicowy materiał. To wyróżnienie, które spotyka tylko najbardziej oczekiwane tytuły.

Jednak CD Projekt RED to już nie tylko Wiedźmin. W maju studio ogłosiło, utworzenie drugiego zespołu deweloperskiego, który rozpoczął prace nad grą "Cyberpunk 2077". To komputerowa adaptacja "papierowego" systemu RPG, który ma miliony aktywnych fanów na całym świecie. Jego twórca Mike Pondsmith współpracuje z CD Projekt RED przy nowym projekcie.

Futurystyczny "Cyberpunk 2077" również jest bardzo oczekiwany przez graczy. W lutym tego roku w sieci zadebiutował pierwszy film promujący ten tytuł - w ciągu tygodnia od premiery został on obejrzany ponad 7 mln razy. Co ciekawe, największe zainteresowanie wzbudził wśród Amerykanów, Polacy stanowili tylko niecałe 6 proc. widzów.

Miniony rok był również bardzo udany dla GOG Ltd., spółki zależnej CD PROJEKT, która działa w obszarze globalnej cyfrowej dystrybucji gier. Należący do niego serwis GOG.com, który w 2012 r. obchodził dopiero czwartą rocznicę rozpoczęcia działalności, jest obecnie drugim najpopularniejszym niezależnym cyfrowym dystrybutorem gier na świecie. W marcu 2012 Spółka ta po raz pierwszy wypłaciła dywidendę przeznaczając na nią 1 mln euro z zysku za 2011 r. GOG.com szybko zwiększa skalę biznesu, a w styczniu 2013 r, jego oferta wzrosła do ponad 500 gier w katalogu.

Działalność w segmencie cyfrowej dystrybucji rozpoczęła też spółka zależna CDP.pl, która w październiku uruchomiła własną, ściśle lokalną platformę cyfrowej dystrybucji. Początkowo w jej ofercie znalazły się wyłącznie gry, już w 2013 r. rozszerzono ją o kolejne kategorie w tym e-booki oraz e-komiksy. Dużym sukcesem 2012 roku była również zrealizowana przez CDP.pl w Polsce premiera gry Diablo III, której łączna sprzedaż osiągnęła blisko 170 tys. szt.

Zarząd CD PROJEKT przyjął aktualizację strategii na lata 2013-2016. W zakresie produkcji gier spółka podtrzymuje, że wprowadzi na rynek dwie nowe, duże gry. Będą to "Wiedźmin 3: Dziki Gon" oraz "Cyberpunk 2077". Dodatkowo planowane są jeszcze premiery dwóch "mniejszych", ale topowych jakościowo gier, które mają wspierać jedną z linii produktowych. Co więcej, jeszcze w 2013 r., odbędzie się premiera "dużej" niekomputerowej gry wykorzystującej markę "Wiedźmin". Zostanie ona wydana przez CD PROJEKT na wszystkich ważnych, światowych rynkach. Studio CD Projekt RED przygotowuje się też do licencjonowania silnika REDengine. Nowością jest również zapowiedź wydania cross-platformowej gry na urządzenia mobilne opartej o jedną z marek spółki.

GOG.com zapowiedział wprowadzenie do swojej oferty premierowych gier równolegle ze światową premierą. Wszystko jak zwykle bez uciążliwych zabezpieczeń DRM. Ponadto spółka prowadzi też dwa nowe duże projekty rozwojowo-badawcze, które mają znacząco wpłynąć na jej rozwój.

Ciekawe plany przedstawiła spółka CDP.pl, która zapowiada pozyskanie nowych partnerów handlowych oraz wprowadzenie nowej kategorii produktów na uruchomionej niedawno platformie cyfrowej dystrybucji. W kategorii gier karcianych i planszowych spółka zapowiada dalszy rozwój oraz wprowadzenie nowej linii produktów własnych.

Grupie CD PROJEKT:

Studio CD Projekt RED rozpoczęło produkcję własnych gier w roku 2002. W 2007 r. wydany został światowy hit - Wiedźmin - oparty na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Druga część Wiedźmina, w wersji na komputery PC została wydana 17 maja 2011 roku, a 17 kwietnia 2012 roku gra zadebiutowała w wersji na konsole Xbox 360. Obie gry sprzedały się na całym świecie w ponad 5 mln egzemplarzy. W maju 2012 r. Spółka ogłosiła, że wspólnie z legendą gier RPG, Mikiem Pondsmithem, tworzy światowej klasy grę wideo opartą o świat Cyberpunk®. Pod koniec 2012 r. notowana na GPW spółka zmieniła nazwę na CD PROJEKT, CD Projekt RED pozostaje nazwą studia deweloperskiego. W lutym 2013 r. studio zapowiedziało wydanie gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon", która ma trafić do graczy w 2014 r.

W 2008 roku powstał należący do Grupy CD Projekt serwis internetowy GOG.com pozwalający na zakup i ściągnięcie przez Internet najlepszych klasycznych gier w wydaniach umożliwiających uruchomienie na najnowszych systemach operacyjnych. Od 2012 r. GOG.com rozszerzył swoją ofertę o nowsze tytuły i premiery niezależnych wydawców. W październiku 2012 r. wprowadził do oferty gry w wersji na komputery Mac.

CDP.pl (wcześniej CD Projekt) to firma działająca na krajowym rynku zajmująca się od 18 lat wydawaniem i dystrybucją gier komputerowych, a od 2009 r. również filmów na DVD oraz Blu-ray. W październiku 2012 r. Spółka uruchomiła serwis cyfrowej dystrybucji gier CDP.pl.

opr.MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: "Wiedźmin" | CDP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »