Cyfrowy Polsat liczy na wzrost wyniku EBITDA
Cyfrowy Polsat celuje w jednocyfrowy wzrost wyniku EBITDA w 2021 roku - poinformowała Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych, podczas czwartkowej konferencji wynikowej. - Bedę zadowolona i mam na to szczerą nadzieję, że jednocyfrowy wzrost EBITDA w całym 2021 roku osiągniemy - powiedziała Ostap-Tomann.
W 2020 roku wynik EBITDA Cyfrowego Polsatu wyniósł 4.191,9 mln zł wobec 4.196,7 mln zł w 2019 roku.
W pierwszym kwartale 2021 roku EBITDA grupy wzrosła o 5,5 proc. do 1.082,7 mln zł.
- Zajmuję się od 5 lat finansami grupy i to najlepszy pierwszy kwartał jaki mogę raportować - dodała Ostap-Tomann.
Przychody Cyfrowego Polsatu sięgnęły 2.987,4 mln zł i były o 4,9 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 389,6 mln zł i wzrósł o 113,6 proc. rok do roku.
- W pierwszym kwartale 2021 roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki. Jesteśmy w trakcie przygotowywania się do finalizacji innowacyjnej transakcji dotyczącej infrastruktury aktywnej i pasywnej z Cellnex Telecom. Zgodnie z obietnicą szybko budujemy pierwszą prawdziwą sieć 5G - już 12 milionów mieszkańców Polski w zasięgu 5G od Plusa. Przedłużyliśmy prawa do Ligi Mistrzów UEFA na kolejne trzy sezony. Podpisaliśmy warunkową umowę dotyczącą nabycia pakietu 10 proc. akcji eobuwie.pl - spółki dynamicznie rozwijającej się na perspektywicznym rynku e-commerce - powiedział na czwartkowej konferencji Mirosław Błaszczyk, prezes Cyfrowego Polsatu.
W pierwszym kwartale 2021 r. przychody z reklamy i sponsoringu grupy Telewizji Polsat wzrosły o 3,4 proc. do 271 mln zł.
- To był dla nas bardzo dobry kwartał: silne wyniki oglądalności, dobrze przyjęta ramówka, dobra sprzedaż - podkreślił Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat. Przypomniał, że rynek reklamy i sponsoringu skurczył się w pierwszym kwartale o 1 proc., a w tym czasie 2020 r. "był to jeszcze zdrowy rynek".
CZYTAJ WIĘCEJ: Grupa Polsat-Interia po raz pierwszy w historii przekracza 2 mld odsłon miesięcznie
- Nasza przychody z reklamy i sponsoringu wzrosły o 3,4 proc. dzięki czemu nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu zwiększył się do 29,5 proc. - dodał.
Janowski liczy, że rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu zanotuje w 2021 roku średni jednocyfrowy wzrost, a internetowej może nawet wzrosnąć o 8-8,5 proc.
- Jeśli chodzi o rynek reklamy telewizyjnej, to - tak jak komunikowaliśmy wcześniej - spodziewamy się średniego jednocyfrowego wzrostu w ujęciu całorocznym. Natomiast rynek reklamy internetowej - według ostatnich raportów Starcomu - powinien mieć dynamikę ok. 7 proc. Przy nieco bardziej pozytywnej sytuacji poziom 8-8,5 proc. wydaje się realny - powiedział Janowski.
Łącznie Grupa Polsat świadczy 18,1 mln usług płatnej telewizji, internetu i telefonicznych, a ich liczba wzrosła o 3,8 proc. r/r.
- Konsekwentnie realizujemy naszą strategię, mamy ponad 2 miliony klientów oferty multiplay, czyli o 65 tys. więcej niż rok wcześniej. Bardzo dobra sprzedaż usług komórkowych oraz płatnej telewizji przekłada się korzystnie na skalę bazy usług przedpłaconych - powiedział Maciej Stec.
- Nasi klienci korzystają z coraz większej liczby usług kontraktowych, to już 15,4 mln - dodał Stec. Jak poinformował, 20 proc. sprzedawanych ofert telefonii komórkowej to taryfy 5G.
d.e.