Dobre wyniki Cyfrowego Polsatu mimo pandemii

Przychody grupy Cyfrowego Polsatu wzrosły w 2020 roku o 2,5 proc., do prawie 12 mld zł, a zysk netto wzrósł do 1,15 mld zł. Grupa Polsat świadczy 18 mln usług płatnej telewizji, internetu i telefonicznych, co oznacza wzrost o 3,5 proc. rok do roku. Wyniki grupy były lepsze od oczekiwań rynku.

- W 2020 roku wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki finansowe, co pozwoliło nam kontynuować bieżące projekty, inwestować w rozwój sieci 5G i nowe obszary działalności, a także zdecydować o wypłacie rekordowo wysokiej dywidendy za 2019 r. w wysokości 640 mln zł - mówi Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.

Dodała, że rosnące w czasie pandemii zapotrzebowanie na usługi telekomunikacyjne i rozrywkę przełożyło się na wzrost przychodów segmentu usług B2C i B2B, co wpłynęło na wzrost wyniku EBITDA tego segmentu, miało też wpływ na decyzję o przyspieszeniu inwestycji w technologię 5G. - Z kolei odbudowa skali przychodów segmentu mediowego jest efektem odbicia rynku reklamy w drugiej połowie roku oraz konsolidacji wyników Grupy Interia.pl i nabycia nowych kanałów Nowa TV i Fokus TV - informuje Katarzyna Ostap-Tomann.

Reklama

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Jak podaje spółka, nastąpił wyraźny przyrost usług kontraktowych - o 4,4 proc., do blisko 15,4 milionów. Liczba usług telefonii komórkowej wzrosła o 8,1 proc., do 8,5 miliona. Liczba usług płatnej telewizji wyniosła z kolei ponad 5 milionów. Stabilna była również baza usług internetu na poziomie ok. 1,8 miliona. Każdy klient posiadał średnio 2,77 usługi z portfolio grupy, a to oznacza wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na jednego klienta o 6,1 proc.

W czwartym kwartale 2020 roku nastąpił wzrost średniego miesięcznego przychodu od klienta kontraktowego (ARPU) o 5 proc., do 89,9 zł. Jednocześnie na niezmiennie niskim poziomie utrzymał się wskaźnik odejść klientów (churn) - wyniósł 6,5 proc. w skali roku. Baza usług prepaid była stabilna, wyniosła 2,62 miliona. W 2020 roku klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i Plusa przetransferowali ok. 1,5 EB danych, co oznacza wzrost o 36 proc. rdr.

Rynek reklamy ruszył w drugim półroczu

Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat, podkreśla, że zgodnie z przewidywaniami spółki, w drugiej połowie roku nastąpiło wyraźne odbicie rynku reklamy telewizyjnej. Jesienią na antenę wróciły flagowe programy, a koszty ramówki dostosowane zostały do kondycji rynku reklamowego. - Całoroczne wyniki oglądalności naszych stacji są zgodne z naszą strategią, na poziomie 23,9 proc. W czwartym kwartale nasze przychody z reklamy rosły prawie dwukrotnie szybciej niż rynek, dzięki czemu złagodziliśmy spadek całorocznych przychodów, a nasz całoroczny udział w rynku reklamy TV wzrósł do poziomu 28,5 proc. - mówi Janowski.

Kanały grupy Telewizji Polsat uplasowały się w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 25 proc. (9,5 proc. kanału głównego oraz 15,4 proc. kanałów tematycznych) w czwartym kwartale i 23,9 proc. (9,5 proc. kanału głównego i 14,4 proc. kanałów tematycznych) w całym 2020 r.

CYFRPLSAT

9,9000 -0,1150 -1,15% akt.: 25.04.2024, 17:51
  • Otwarcie 10,0200
  • Max 10,1150
  • Min 9,8560
  • Kurs odniesienia 10,0150
  • Suma wolumenu 692 762
  • Suma obrotów 6 897 136,1330
  • Widełki dolne 9,0180
  • Widełki górne 11,0200
Zobacz również: KDMSHIPING TATRY VOXEL

Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w czwartym kwartale o  4,5 proc., do 396 mln zł. W całym 2020 r. odnotowały spadek o 8,2 proc., do 1,12 mld zł, ale dzięki dynamice przychodów przewyższającej rynkową, udział Telewizji Polsat w rynku reklamy wzrósł do 28,5 proc.

Jak podaje grupa, nowe możliwości otworzył przed nią zakup portalu Interia. - Po nabyciu Interii Grupa Polsat stała się jednym z wiodących podmiotów na polskim rynku reklamy internetowej i e-commerce. Szybka integracja portalu w ramach struktur Grupy Polsat pozwala korzystać z potencjału licznych synergii - napisano w komunikacie.

Rozwój 5G jeszcze przyspieszy

- Pomimo pandemii w 2020 roku zrealizowaliśmy wszystkie plany i założenia - informuje Mirosław Błaszczyk, prezes Cyfrowego Polsatu i Polkomtela. - Przed nami nowe cele i wyzwania. Chcemy dostarczać klientom jak najlepsze i najnowocześniejsze usługi dostosowane do ich potrzeb i rosnącego zapotrzebowania na niezawodny, szybki dostęp do internetu w związku z przeniesieniem wielu naszych codziennych aktywności do sieci. Zadbamy o dynamiczny rozwój sieci 5G, segmentu internetowego z Grupą Interia.pl i programu smartDOM zgodnie z ideą "Dla każdego. Wszędzie", a także inwestycje w atrakcyjny kontent - dodaje.

W maju 2020 roku grupa uruchomiła pierwszą w Polsce sieć 5G w 7 miastach w Polsce i nawiązała strategiczną współpracę z Cellnex Telecom, która umożliwi przyspieszenie rozwoju sieci 5G. Dzięki szybkiemu rozwojowi sieci z 5G Plusa można korzystać we wszystkich 16 województwach. Już wkrótce najnowocześniejsze 5G 2600 MHz TDD od Plusa obejmie zasięgiem łącznie ponad 11 milionów mieszkańców Polski.

- Poczynione przez nas w 2020 roku inwestycje i decyzje, (...) pozwoliły nam z początkiem tego roku zaprezentować nowe taryfy 5G, zapewniające naszym klientom zupełnie nowe doświadczenie z użytkowania technologii mobilnej. Taryfy te zostały dobrze przyjęte przez klientów i zamierzamy w tym roku poświęcić dużo uwagi popularyzacji usługi 5G pośród abonentów Plusa i Cyfrowego Polsatu - mówi Maciej Stec, wiceprezes ds. strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.

Kierunek prośrodowiskowy

W minionym roku grupa rozpoczęła także działalność na rynku fotowoltaiki, wprowadzając ofertę instalacji fotowoltaicznych pod marką ESOLEO. ESOLEO, jako lider konsorcjum, wybuduje dla grupy ZE PAK największą farmę fotowoltaiczną w Polsce o mocy 70 MWp. Powstanie ona w miejscowości Brudzew na działkach o powierzchni ok. 100 ha, na zrekultywowanych gruntach, które uprzednio eksploatowano w procesie wydobycia węgla brunatnego metodą odkrywkową.

Grupa Polsat podpisała umowę zakupu czystej energii z elektrowni słonecznej w Brudzewie. - Ta decyzja idealnie wpisuje się w działania prośrodowiskowe prowadzone przez spółki z Grupy Polsat. Jako członkowie Stowarzyszenia Program Czysta Polska, powołanego przez głównego akcjonariusza Zygmunta Solorza, spółki aktywnie angażowały się w edukację ekologiczną i promocję zachowań i postaw przyjaznych środowisku i naturze - podała spółka w komunikacie.

Grupa Polsat od początku trwania pandemii podjęła też szereg inicjatyw prospołecznych, wspierając służbę zdrowia, dzieci wykluczone cyfrowo i seniorów. Zygmunt Solorz i Grupa Polsat przeznaczyli na ten cel łącznie ponad 50 mln zł, zakupując m.in. 200 tysięcy testów na koronawirusa wraz z aparaturą laboratoryjną, przekazując szpitalom zakaźnym dwadzieścia respiratorów a także środki ochrony. Zaoferowano też 2200 tabletów dzieciom wykluczonym cyfrowo.

morb

Przekaż 1% na pomoc dzieciom - darmowy program TUTAJ

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Cyfrowy Polsat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »