Inwestycje z widokiem na morze

Kołobrzeski PRO-BUD to kolejna spółka budowlano-deweloperska, która jeszcze w grudniu zamierza przeprowadzić publiczna ofertę akcji. Oferującym akcje jest DM Penetrator S.A.

Kołobrzeski PRO-BUD to kolejna spółka budowlano-deweloperska, która jeszcze w grudniu zamierza przeprowadzić publiczna ofertę akcji. Oferującym akcje jest DM Penetrator S.A.

Inwestycje z widokiem na morze

Kołobrzeski PRO-BUD to kolejna spółka budowlano-deweloperska, która jeszcze w grudniu zamierza przeprowadzić publiczna ofertę akcji. Oferującym akcje jest DM Penetrator S.A.

Zarząd Spółki liczy, że wpływy z emisji wyniosą 40-45 milionów złotych. Oprócz nowych akcji w ofercie znajdzie się niewielki pakiet akcji należący do obecnych akcjonariuszy. W najbliższych latach Spółka zamierza wydać ponad 70 mln zł na stworzenie banku ziemi (brakujące pieniądze wygospodaruje m.in. ze środków własnych), kolejne kilkanaście milionów na rozpoczęcie kolejnych projektów deweloperskich oraz ok. 2 mln zł na rozbudowę własnego parku maszyn i produkcję wyrobów ze stali nierdzewnej.

Reklama

Lider w Kołobrzegu

PRO-BUD jest liderem w swojej branży na rynku lokalnym, w 2006 roku Spółka miała 16 proc. rynku. Realizuje projekty budowlane w systemie generalnego wykonawcy, głównie w systemie "pod klucz", natomiast we własnym zakresie specjalizuje się w wykonawstwie stanu surowego realizowanych obiektów. Podstawowe segmenty działalności to budownictwo mieszkaniowe (zarówno wielorodzinne, jak również jednorodzinne), budownictwo obiektów użyteczności publicznej i budownictwo obiektów turystycznych (hotele, sanatoria, restauracje).

Przez ponad 15 lat działalności Spółka zrealizowała ponad 50 projektów, z czego połowę jako deweloper. Do sztandarowych realizacji PRO-BUD należą między innymi zespół budynków mieszkalno-usługowych Kołobrzeska Starówka, kompleks mieszkalno-usługowy Milenium w centrum Koszalina czy budowa Galerii Handlowej HOSSO w Kołobrzegu (pierwsza galeria handlowa w ścisłym centrum tego miasta). Aktualnie PRO-BUD realizuje w Kołobrzegu kolejny etap "Zielonych Tarasów" - kompleks budynków mieszkalnych przeznaczonych do rehabilitacji, AQAURIUS - obiekt mieszkalno-usługowy z usługami o charakterze leczniczym oraz OLIMPIC PARK - zespół uzdrowiskowo-hotelowy.

Cele na przyszłość

Głównym celem strategicznym PRO-BUD jest utrzymanie pozycji lidera na lokalnym rynku w Kołobrzegu i zdobycie pozycji jednego wiodących deweloperów na środkowym i zachodnim wybrzeżu. W ramach realizacji strategii rozwoju Spółka zamierza stworzyć "bank ziemi" i w tym celu zakupić grunty inwestycyjne w atrakcyjnych nadmorskich miejscowościach turystycznych (w Mielnie, Świnoujściu, Międzyzdrojach), na których będzie realizować projekty deweloperskie.

Ponadprzeciętna rentowność

Działalność Spółki charakteryzuje się wysoką rentownością z działalności gospodarczej. PRO-BUD uzyskuje marżę zysku netto na ponadprzeciętnym poziomie w stosunku do spółek notowanych na GPW (w 2006 roku było to ponad 8 proc.). W latach 2004-2006 wielkość przychodów PRO-BUD zwiększyła się o 160% i w 2006 roku wyniosła ponad 41 mln zł. Zysk netto w tym okresie wzrósł pięciokrotnie i w roku 2006 wyniósł 3,3 mln zł. W tym roku Spółka spodziewa się ok. 5 mln zł zysku netto przy przychodach ok. 60 mln zł. W kolejnych latach spółka zamierza utrzymać wysokie tempo rozwoju.

INTERIA.PL/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: widok | budownictwo | morze | pro | mor | widoki | Kołobrzeg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »