IPO: Wycenia Canal+ Polska na 2,73-3,02 mld zł
Santander BM, wchodzący w skład konsorcjum oferującego akcje Canal+ Polska w planowanej ofercie publicznej, wycenia spółkę na 2,73-3,02 mld zł - wynika z raportu, do którego dotarł PAP Biznes.
Wycena została wykonana trzema metodami: porównawczą (wartość 2,73 mld zł), zdyskontowanych przepływów pieniężnych (2,85 mld zł) i zdyskontowanych dywidend (3,02 mld zł).
Analitycy Santander BM prognozują, że w 2020 roku przychody Canal+ Polska wzrosną o 6,1 proc. rok do roku, do 2,43 mld zł, a wynik EBITDA będzie o 6,3 proc. wyższy niż przed rokiem i sięgnie 387 mln zł. W 2021 roku Santander BM szacuje przychody na 2,47 mld zł, a EBITDA na 382 mln zł, a w 2022 roku odpowiednio na 2,547 mld zł i 400 mln zł.
Autorzy raportu, oceniają, że atutami spółki są: rosnące przychody na abonenta (ARPU), własny serwis internetowy OTT, możliwości przejęć oraz solidna stopa dywidendy.
Jednocześnie analitycy wskazali w raporcie, że inwestycja w akcje spółki nie wiąże się z typowymi obecnie dla branży telekomunikacyjnej czynnikami ryzyka, czyli przyszłymi wydatkami na częstotliwości 5G oraz wymianę dostawcy sprzętu telekomunikacyjnego.
Canal+ Polska, dostawca płatnej telewizji, ogłosił ostatnio zamiar przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej na GPW w Warszawie.
Oferta obejmie wyłącznie istniejące akcje, będące w posiadaniu dwóch akcjonariuszy, tj. TVN Media oraz Liberty Global Ventures Holding. Groupe Canal+, będące częścią koncernu Vivendi, posiada obecnie ok. 51 proc. akcji spółki, TVN Media ok. 32 proc., a Liberty Global ok. 17 proc.
Rolę globalnych współkoordynatorów i współzarządzających księgą popytu będą pełnić BofA Securities i JP Morgan Securities, a rolę współprowadzącego księgę popytu i firmy inwestycyjnej - Santander Biuro Maklerskie.
Canal+ Polska jest dostawcą płatnej telewizji z segmentu premium i drugim największym dystrybutorem pakietów płatnej telewizji w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 21 proc. (z wyłączeniem OTT), obsługującym na koniec czerwca 2020 roku około 2,7 mln abonentów.
Spółka jest operatorem platformy Canal+, czyli płatnej telewizji, oraz zajmuje się dystrybucją filmów do kin za pośrednictwem spółki Kino Świat. Sieć sprzedaży detalicznej Canal+ Polska obejmuje 575 punktów.
Przychody ze sprzedaży grupy wzrosły w 2019 roku do 2,291 mld zł z 2,146 mld zł w roku 2017 (CAGR w wysokości 3,3 proc.). Jak podano, wzrost przychodów wynikał głównie ze zwiększenia bazy klientów, dalszego zwiększania poziomu sprzedaży pakietów segmentu premium, wzrostu przychodów osiąganych ze sprzedaży prowadzonej przez dystrybutorów hurtowych oraz z konsolidacji przychodów Kino Świat od listopada 2019 roku. EBITDA wzrosła w 2019 roku do 364,2 mln zł z 314,8 mln zł w 2017 roku (CAGR 7,6 proc.).
W pierwszym półroczu 2020 roku organiczny wzrost przychodów wyniósł 2,8 proc. rdr, a EBITDA wzrosła do 254,5 mln zł z 195,7 mln zł przed rokiem.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze