Kontrowersyjna reklama "Tepsy"

Manipulacja, czy reklamowy majstersztyk? To pytanie musi sobie zadać każdy, kto widział telewizyjną reklamę połączeń międzymiastowych Telekomunikacji Polskiej SA.

Manipulacja, czy reklamowy majstersztyk? To pytanie musi sobie zadać każdy, kto widział telewizyjną reklamę połączeń międzymiastowych Telekomunikacji Polskiej SA.

Znana spikerka telewizyjna obwieszcza w nim, że zgodnie z decyzją ministra łączności 1 lipca zmieniają się zasady połączeń. Ogłasza, że po zerze będziemy wykręcać czterocyfrowy kod operatora z którego usług chcemy skorzystać, i podaje jeden z nich - ten należący do Telekomunikacji.

Do uruchomienia konkurencyjnych wobec TP SA usług międzymiastowych przygotowują się jeszcze trzy inne firmy. Nie będą jednak mogły jednak zaoferować swoich usług już w lipcu - z powodu przeciągających się uzgodnień z Telekomunikacją. O uczciwości zachowania TP SA konkurencyjni operatorzy - Niezależny Operator Międzystrefowy, Netia i Energis - nie chcą mówić. Po rozmowach z ich przedstawicielami można jednak odnieść wrażenie, że właściwszym słowem na określenie reklamówki byłaby "perfidia".

Reklama

"Formułowanie, że zgodnie z decyzją regulatora jesteśmy zmuszani do wybierania jednego prefiksu, jest pewną nieuczciwością" - powiedziała rzeczniczka Netii Jolanta Ciesielska. "Ja musiałem ją dwa albo trzy razy przesłuchać, bo wrażenie jest takie, że według ministra - bo to minister zarządza - chodzi o numer 1033, czyli prefiks należący do TP SA" - dodał prezes Energis, George Makowski.

Władze Telekomunikacji odrzucają oskarżenia: "Niektórzy mogą to tak odczytywać. My podajemy prawdziwe informacje" - odpowiada na zarzuty konkurencji prezes TP SA Paweł Rzepka. Przed zaskarżeniem reklamówki broni tylko jedno zdanie - wyjaśnienie, że podawany w niej numer należy do Telekomunikacji.

Wysłuchawszy opinii prawników, niezależni operatorzy kapitulują: "Na taką kampanię można sobie pozwolić, gdyż to sformułowanie jednak jest"- powiedziała Ciesielska. Sprawy teoretycznie nie ma, niesmak pozostaje.

RMF FM
Dowiedz się więcej na temat: reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »