Reklama

Kurs akcji Pointpack.pl wzrósł w debiucie na NewConnect

Kurs akcji Pointpack.pl wzrósł na otwarciu w pierwszym dniu notowań na NewConnect o 7,56 proc. do 19,36 zł.

Spółka przeprowadziła ofertę prywatną akcji i pozyskała 2,1 mln zł środków na dalszy rozwój.

Reklama

Pointpack.pl to spółka tworząca rozwiązania IT dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze logistyki miejskiej.

Usługi Pointpack .pl pozwalają klientom nadawać i odbierać przesyłki kurierskie w pobliskich sklepach spożywczych, a punkt handlowy może w ramach jednego procesu obsługiwać przesyłki wielu firm kurierskich. Usługi spółki sprzedawane są przy pomocy systemu aplikacji zintegrowanego z systemami firm kurierskich i dostawcami systemów kasowych czy terminali płatniczych oraz urządzeń nadawczo-odbiorczych.

Spółka świadczy swoje usługi w oparciu i sieć ponad 5000 punktów handlowych i współpracuje m.in. z Żabką, Freshmarket, Małpka Express, MPlatform, DHL, Pocztą Polską, InPost, Ruch. Miesięcznie uruchamianych jest średnio 45 nowych punktów.

"Prognozujemy, że do 2020 r. zapotrzebowanie logistyczne zwiększy się do ok. 38 tys. punktów i urządzeń nadawczo-odbiorczych przy wielkości rynku KEP ok. 540 mln przesyłek rocznie. (...) środki pozyskane w ofercie akcji przeznaczymy na dalsze integracje i rozbudowę infrastruktury, jaką dostarczamy dla branży kurierskiej i handlowej" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Marek Piosik.

W 2018 r. spółka została rekomendowana do dofinansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na rozwój inteligentnej sieci infrastruktury logistyki miejskiej na kwotę 6,5 mln zł.

Pointpack.pl rozpoczął także współpracę z firmą Cleveron i rozważa rozbudowę własnej infrastruktury sieci punktów nadawczo-odbiorczych w oparciu o urządzenia tej firmy.

W pierwszym półroczu 2018 r. przychody netto spółki ze sprzedaży wyniosły 671,6 tys. zł, w porównaniu do 237,7 tys. zł w pierwszym półroczu 2017 roku.

Strata netto spółki w pierwszym półroczu 2018 r. wyniosła 126,5 tys. zł., a strata z działalności operacyjnej 56 tys. zł, w porównaniu do straty netto na poziomie 142 tys. zł oraz straty z działalności operacyjnej na poziomie 92 tys. zł w analogicznym okresie 2017 r.

Pointpack.pl jest 390. spółką notowaną na rynku NewConnect oraz trzynastym debiutem na tym rynku w 2018 roku.

Dowiedz się więcej na temat: debiut giełdowy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »