Libet poprawił wyniki pierwszego kwartału

Wiodący na polskim rynku producent kostki brukowej, spółka Libet SA (GPW: LBT), w pierwszym kwartale 2013 r. wypracował niemal 19 mln zł jednostkowych przychodów. Pomimo wyjątkowo długo utrzymujących się warunków zimowych spółka poprawiła rezultaty na głównych poziomach rachunku wyników i z udoskonaloną ofertą rozpoczęła sezon sprzedażowy.

Wiodący na polskim rynku producent kostki brukowej, spółka Libet SA (GPW: LBT), w pierwszym kwartale 2013 r. wypracował niemal 19 mln zł jednostkowych przychodów. Pomimo wyjątkowo długo utrzymujących się warunków zimowych spółka poprawiła rezultaty na głównych poziomach rachunku wyników i z udoskonaloną ofertą rozpoczęła sezon sprzedażowy.

W pierwszym kwartale 2013 r. jednostkowe przychody Libet wyniosły 18,9 mln zł i pomimo bardzo trudnej sytuacji pogodowej i widocznego osłabienia koniunktury w budownictwie spółka poprawiła wyniki na poziomie zysku operacyjnego (-5,018 mln zł wobec -5,690 w I kwartale 2012), EBITDA (-168 tys. zł wobec -1,985 mln zł) oraz netto (-5,209 mln zł wobec -5,227 mln zł). Ze względu na sezonowość strata w I kwartale roku jest w działalności Libet naturalna.

W minionym kwartale zarząd Libet konsekwentnie realizował postawione cele. W spółce zaszło szereg zmian, które byłyby jeszcze lepiej widoczne w wynikach, gdyby nie wpływ wyjątkowo długo utrzymujących się warunków zimowych. Pomimo anomalii pogodowych Libet wypracował prawie 19 mln zł przychodów, poprawił także rezultaty na głównych poziomach rachunku wyników. Lepsze wyniki w porównaniu do zeszłego roku, pomimo mniejszych przychodów, udało się osiągnąć dzięki oszczędnościom. Głównie dotyczyły one kosztów stałych, jak zatrudnienie i remonty zimowe. Jednym z czynników poprawy była konsekwencja w obniżaniu poziomu długoterminowego zadłużenia.

Reklama

W I kwartale spółka renegocjowała także umowy z dostawcami, co wpłynie na optymalizację kosztów produkcji w kolejnych okresach. Pierwszy kwartał spółka wykorzystała na najlepsze przygotowanie się do sezonu sprzedażowego i kontynuację działań optymalizacyjnych. Obecnie wszystkie zakłady prowadzą produkcję i spółka na bieżąco realizuje spływające zamówienia.

- Bardzo efektywnie wykorzystaliśmy okres przygotowania do sezonu. Dzięki intensywnej pracy naszego zespołu specjalistów i własnego Działu Badań i Rozwoju, aż 30 proc. naszej obecnej oferty skierowanej do rynku to nowości. W ostatnich tygodniach podpisaliśmy także wiele umów dystrybucyjnych z kluczowymi partnerami, z którymi zacieśniamy współpracę- mówi Thomas Lehmann, prezes zarządu Libet SA.

Spółka utrzymuje stabilną sytuację finansową dzięki koncentracji na cash flow. Libet stale monitoruje poziom kapitału obrotowego, dodatkowo spółka prowadzi restrykcyjną politykę kredytu kupieckiego, dzięki czemu skutecznie ogranicza powstawanie przeterminowanych należności.

Libet koncentruje się na budowie marży. Z jednej strony stale umacnia swoją pozycję w najwyższym segmencie rynku, gdzie rentowność jest najwyższa, a perspektywy rozwoju największe. Z drugiej strony, spółka koncentruje się na optymalizacji kosztów, w 2013 r. ich poziom ma zostać istotnie obniżony.

W 2012 r. spółka wypracowała jednostkowe przychody w wysokości 208,3 mln zł i pomimo bardzo trudnej sytuacji w budownictwie osiągnęła 8,3 mln zł zysku netto. Dzięki koncentracji na segmencie premium spółka osiągnęła wysoką na tle rynku rentowność EBITDA na poziomie 16,1 proc.

Sprawdź notowania spółki Libet na stronach INTERIA.PL

- - - - -

Libet SA to wiodący na polskim rynku producent kostki brukowej. Spółka prowadzi obecnie produkcję w 14 zakładach produkcyjnych na 24 liniach produkcyjnych. Łączne moce produkcyjne wszystkich ww. zakładów wynoszą ok. 14 mln m kw. w skali roku (w przeliczeniu na kostkę standardową). Zakłady produkcyjne Libet SA wyróżniają się wysokim poziomem automatyzacji procesów produkcyjnych. Grupa prowadzi produkcję w oparciu o nowoczesne technologie, wysokiej jakości surowce oraz przy zachowaniu wyjątkowej dbałości o aspekty bezpieczeństwa pracy.

Libet posiada również stabilną i zdywersyfikowaną sieć dystrybucji opartą przede wszystkim o najbardziej rozpoznawalną wśród producentów kostki brukowej w Polsce sieć Autoryzowanych Punktów Sprzedaży (APS).

Spółka prowadzi także sprzedaż bezpośrednią skierowaną do firm zajmujących się budownictwem drogowym oraz do hurtowni i firm ogólnobudowlanych. Większościowym akcjonariuszem Libet SA, posiadającym 54,18 proc. akcji, jest spółka IAB Financing S.a.r.l. z siedzibą w Luksemburgu.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Libet S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »