OPTeam: Lekki wzrost sprzedaży po I kwartale 2012 r.

Spółka OPTeam (GPW: OPM) osiągnęła w I kw. 2012 r. przychody ze sprzedaży w kwocie 13,03 mln zł, zwiększając je o 8 proc. rok do roku. Spółka odnotowała na koniec kwartału stratę na poziomie netto w wysokości 198 tys. zł, wobec 283 tys. zł zysku w analogicznym okresie ubiegłego roku. - I kwartał przyniósł czasowe zawieszenie procesów inwestycyjnych na naszych dwóch głównych rynkach działania - w energetyce i uczelniach wyższych.

Spółka OPTeam (GPW: OPM) osiągnęła w I kw. 2012 r. przychody ze sprzedaży w kwocie 13,03 mln zł, zwiększając je o 8 proc. rok do roku. Spółka odnotowała na koniec kwartału stratę na poziomie netto w wysokości 198 tys. zł, wobec 283 tys. zł zysku w analogicznym okresie ubiegłego roku. 
- I kwartał przyniósł czasowe zawieszenie procesów inwestycyjnych na naszych dwóch głównych rynkach działania - w energetyce i uczelniach wyższych.

Przyczyną były z jednej strony zmiany w zarządach i organizacji w sektorze energetycznym, a z drugiej - oczekiwanie przez szkoły wyższe na rozstrzygnięcie konkursu na dofinansowanie projektów dotyczących programów rozwoju w ramach Działania 4.1, Poddziałania 4.1.1 Priorytet IV PO KL "Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni". W efekcie bardziej dochodowe projekty przesunęły się na kolejne kwartały 2012 r., co wpłynęło na obniżenie naszej rentowności w I kwartale roku - wyjaśnia Andrzej Pelczar, prezes zarządu OPTeam.

- Na początku maja Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego opublikowało listę rankingową pozytywnie zweryfikowanych wniosków inwestycyjnych uczelni. Złożono ich w tym konkursie aż 70. Jako firma o wieloletnim doświadczeniu i bardzo mocnej pozycji na rynku szkół wyższych liczymy na pozyskanie jeszcze w tym roku kontraktów związanych z realizacją projektów informatycznych uczelni, które uzyskają dofinansowanie. Pokrywa ono 100 proc. kosztów realizacji, a całość budżetu konkursu sięga 150 mln zł - dodaje Andrzej Pelczar.

Reklama

- Tradycyjnie, z uwagi na mocną sezonowość branży, pierwszy kwartał ma najmniejsze znaczenie dla całorocznych wyników. Zakładamy, że jeszcze w pierwszej połowie roku rentowność działania może utrzymywać się na niższym poziomie, ale w trzecim kwartale spodziewamy się odbicia. Systematycznie zwiększamy też poziom sprzedaży, choć ze względu na dużą konkurencję w branży trudno jest utrzymać rentowność projektów na satysfakcjonującym poziomie. Pracujemy obecnie nad rozbudową naszej oferty w obszarze produktów własnych i specjalistycznych usług, które powinny przełożyć się na wzrost marży operacyjnej - podsumowuje.

Zgodnie z planami rozwija się spółka Polskie ePłatności, zajmująca się autoryzacją i rozliczaniem płatności realizowanych przy użyciu kart płatniczych. OPTeam posiada w niej 50 proc. akcji. Po dwóch latach działania, Polskie ePłatności zbudowały sieć liczącą obecnie ponad 15 tysięcy terminali POS,

w tym 12 tysięcy urządzeń przystosowanych do obsługi płatności zbliżeniowych i około 4 tysięcy POS'ów, w których można dokonywać wypłaty gotówki podczas zakupów (usługa cashback). Firma obsługuje m.in. Stadion Narodowy w Warszawie oraz tak znane sieci jak Społem (Lublin, Białystok, Katowice), Lewiatan, delikatesy Alma czy księgarnie Matras.

Sprawdź bieżące notowania spółki OPTeam na stronach INTERIA.PL

- - - - -

OPTeam S.A. działa na rynku usług IT od 1988 r. Spółka jest producentem i integratorem specjalistycznych systemów informatycznych opartych o technologie kart elektronicznych. W obszarze działalności OPTeam S.A. znajduje się również dostarczanie i integracja zaawansowanych rozwiązań ICT związanych z szeroko rozumianym bezpieczeństwem danych, budowa sieci teleinformatycznych, centrów przetwarzania danych oraz dostarczanie i wdrażanie systemów do zarządzania przedsiębiorstwami klasy ERP.

Spółka specjalizuje się także w projektowaniu i budowie rozwiązań efektywnie wykorzystujących technologie internetowe oraz prowadzi działalność z zakresu integracji fiskalnych systemów sprzedaży.

Oferowane przez spółkę własne systemy kartowe obejmują: Elektroniczną Legitymację Studencką OPTIcamp. Kartę Stałego Klienta OPTIcard, Kartę Korporacyjną OPTIpass oraz Elektroniczną Portmonetkę OPTIcash, które znajdują zastosowanie m in. w procesach identyfikacji osób, kontroli dostępu do zasobów i pomieszczeń, obsłudze płatności bezgotówkowych czy realizacji zaawansowanych programów marketingowo-promocyjnych.

OPTeam S.A. dostarcza i wdraża systemy do zarządzania przedsiębiorstwami klasy ERP. Spółka specjalizuje się we wdrożeniach tych systemów w przedsiębiorstwach średnich i dużych.

Oferta obejmuje wszystkie fazy wdrożenia systemów klasy ERP począwszy od prac konsultacyjnych poprzez procesy wdrożeniowe, szkolenia i asystę powdrożeniową. Spółka dostarcza własne rozwiązania branżowe dla wdrażanych systemów ERP w zakresie:

- zarządzania projektami budowlanymi,

- wsparcia realizacji procesu produkcyjnego,

- elektronicznego obiegu dokumentów,

- zarządzania magazynem wysokiego składowania,

- realizacji zamówień, sprzedaży, obsługi serwisu i wielu innych procesów w Internecie (system B2B).

Ważnym obszarem działalności OPTeam S.A. jest dostarczanie i wdrażanie zaawansowanych systemów informatycznych, które obejmują m.in.:

- dostarczanie kompleksowych rozwiązań w zakresie składowania i bezpiecznego przechowywania danych,

- realizację projektów rozbudowanych systemów łączności używanych do połączeń teletransmisyjnych,

- budowę kompleksowej struktury Centrum Przetwarzania Danych i wyposażanie ich w serwery,

a także wdrażanie rozwiązań wirtualizacji środowiska serwerowego,

- wyposażenie firm w infrastrukturę ICT - systemy komputerowe oraz oprogramowanie.

Odbiorcami OPTeam S.A. są klienci instytucjonalni - przede wszystkim uczelnie wyższe i firmy z branży energetycznej (utilities), a także przedsiębiorstwa przemysłowe, m.in. z branży lotniczej oraz firmy handlowe i usługowe.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: OPTeam
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »