Polskie Jadło wchodzi na giełdę
Jeszcze w tym roku Grupa Kościuszko Polskie Jadło zamierza wejść na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie z zyskiem 3,5 mln zł. Kapitał uzyskany ze sprzedaży akcji ma zostać przeznaczony na rozwój własnych sieci restauracji sektora premium, jak również nowego konceptu fast-food Ready&Go pit-stop bar, a także poszerzenie działalności wytwórczo-handlowej prowadzonej pod marką Polskie Jadło.
Grupa Kościuszko w kwietniu 2006 roku odsprzedała spółce Sfinks Polska S.A. sieć sześciu restauracji wraz z marką Chłopskie Jadło za kwotę 27 mln złotych. W okresie od kwietnia 2006 do czerwca 2007 potencjał gastronomiczny firmy zostanie odbudowany z nadwyżką.
Obecnie działają już 3 restauracje premium pod markami Polskie Jadło, Kuchnia Polska i Ościenne oraz Łowcy Smaków, a dalsze dwie uruchomione zostaną w czerwcu 2007. Dodatkowo otwarte zostały już dwa pit-stop bary Ready&Go, a następne dwa czynne będą od pierwszego czerwca br. Ponad to przygotowany i wdrożony zostanie także projekt pilotażowy z Ready&Go typu mobile.
Pod marką Polskie Jadło Grupa sprzedaje także wyroby gotowe, których produkcja odbywa się na zlecenie firmy według ściśle ustalonych receptur i z nadzorem procesu technologicznego. Produkty dostępne są w większych sieciach hipermarketów na terenie całego kraju.
- Jesteśmy bardzo prężnie rozwijającą się Grupą. Na początku czerwca br. będziemy dysponować łączną ilością dziesięciu obiektów gastronomicznych, pięć punktów Ready&Go oraz pięć restauracji z sektora premium, a przecież to dopiero rok od sprzedaży naszych dawnych restauracji Chłopskie Jadło. W roku następnym ilość posiadanych placówek gastronomicznych przez Grupę wielokrotnie wzrośnie, tym bardziej, że od kwietnia 2008 roku będziemy rozwijać restauracje typu Polskie Jadło. Należy podkreślić, że działamy również w tak zwanym sektorze ?uruchomień? polegającym na organizacji i odsprzedaży gotowych i funkcjonujących restauracji bądź sieci i tę część biznesu także chcemy mocno rozwinąć. Dodając do tego także działalność handlową i eksportową rokowania na przyszłość określam jako bardzo dobre. Środki uzyskane z Giełdy zamierzamy w całości przeznaczyć na jeszcze bardziej dynamiczny rozwój firmy ? prognozuje Jan Kościuszko, Prezes Grupy Kościuszko Polskie Jadło.
W 2007 roku Grupa Kościuszko Polskie Jadło skoncentruje się na zagospodarowaniu lokalizacji w Krakowie. Natomiast w roku 2008 po zakończeniu inwestycji krakowskich nastąpi rozwój ogólnopolskiej sieci premium pod marką Polskie Jadło na poziomie 4-6 placówek rocznie. Jednak najbardziej liczną część Grupy stanowić będą punkty Ready&Go pit-stop bar, docelowo 80 placówek.