Recesja wpływa na konsumpcję piwa

SABMiller, druga co do wielkości na świecie firma produkująca oraz sprzedająca piwo, ogłosiła dziś jednoprocentowy spadek sprzedaży w pierwszym kwartale 2009 roku.

Notowana na giełdzie Londynie i wchodząca w skład indeksu FTSE100 spółka jest między innymi właścicielem takich marek jak Tyskie, Lech, Żubr, Pilsner Urquell, Grolsch, Birra Peroni i Miller. Spadek sprzedaży był zaskoczeniem, gdyż zgodnie z prognozami analityków spodziewano się wzrostu rzędu 0,8 procent. Biorąc pod uwagę ostatnie cztery kwartały, czyli pełny rok finansowy, poziom sprzedaży nie zmienił się względem analogicznego okresu w roku poprzednim.

W oświadczeniu wydanym przez spółkę poinformowała ona, iż spadek popytu zbiegł się w czasie z nadejściem kryzysu gospodarczego na świecie. Sytuacja pogorszyła się zwłaszcza w ostatnich dwóch kwartałach, kiedy to drastycznie zmalało zainteresowanie na praktycznie wszystkich rynkach. Pomimo tego jednak w krajach Ameryki Południowej zanotowany został jednoprocentowy wzrost sprzedaży, a w Afryce i Azji aż dwuprocentowy.

Reklama

Negatywne wiadomości wpłynęły rano na wartość akcji spółki. Zgodnie z kwotowaniem City Index, po otwarciu na poziomie 10,71 GBP w ciągu piętnastu minut spadły one o 3 proc. i osiągnęły minimum na poziomie 10,39 GBP. Później jednak zaczęły odrabiać straty i o godzinie 14.00 kwotowane były na poziomie 10,66 GBP - 0,66 proc. powyżej wczorajszego zamknięcia.

Maciej Leściorz

City Index / o. w Polsce
Dowiedz się więcej na temat: recesja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »