Ruch wyda 18 mln zł na 100 salonów "update"

Ruch chce otwierać nowoczesne salony prasowe z wyższej półki pod nową marką "update" i do końca 2009 roku ma ich powstać ok. 100. Spółka wyda na ten cel ok. 18 mln zł - poinformował na konferencji prasowej członek zarządu spółki Paweł Sobków.

Ruch chce otwierać nowoczesne salony prasowe  z wyższej półki pod nową marką "update" i do końca 2009 roku ma  ich powstać ok. 100. Spółka wyda na ten cel ok. 18 mln zł -  poinformował na konferencji prasowej członek  zarządu spółki Paweł Sobków.

- Ruchowi brakowało atrakcyjności, nowoczesności, nowego brandu. Chcemy pozycjonować się w tej wyższej półce. Mogliśmy to zrobić pod marką Ruch, ale to wiązałoby się z wielomilionowymi inwestycjami po to, żeby podwyższyć markę Ruchu w świadomości klienta - powiedział Sobków.

- Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić nowy brand, który z góry pozycjonowany będzie w wyższej półce wśród komercjalizatorów jak i klientów. (...) Do końca I kw. 2008 roku planujemy otwarcie 15 salonów pod brandem "update", do końca 2008 roku ponad 50, a do końca 2009 roku ok. 100 - dodał.

Reklama

- To będzie wydatek rzędu 150.000-180.000 zł na jedną lokalizację - powiedział również.

Dodał, że w ramach budowania sieci "update" oprócz pozyskiwania nowych lokalizacji wchodzi też w grę rebranding punktów Ruch, jednak gros nakładów będzie przeznaczone na nowe lokalizacje, a nie rebranding.

Sieć salonów "update" finansowana będzie częściowo ze środków już pozyskanych z giełdy, a częściowo ze środków własnych.

Pierwszy salon zostanie otwarty pod koniec listopada lub na początku grudnia na Lotnisku Pyrzowice w Katowicach, a następnie w Centrum Handlowym Witawa w Gdyni i Centrum Handlowym Skorosze w Warszawie.

Salony "update" mają być lokalizowane w dużych centrach i pasażach handlowych, biurowcach, na dworcach, lotniskach i reprezentacyjnych ulicach.

W salonach "update" ma być dostępna szeroka oferta produktowa i prasowa - książki i multimedia, większy asortyment wydań ekskluzywnych i prasa zagraniczna, bilety na imprezy kulturalne, bezpłatny dostęp do internetu, a także artykuły FMCG oraz nowe produkty Totalizatora Sportowego.

W poniedziałek Ruch poinformował, że po trzech kwartałach zysk netto wzrósł do 26,4 mln zł z 20,5 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zarząd ocenia, że aktualna prognoza, obniżona na początku października, jest niezagrożona.

Przychody wzrosły po trzech kwartałach do 3,1 mld zł z 3,03 mld zł rok wcześniej.

- Trzeci kwartał jest zazwyczaj najsłabszy w działalności spółki i zakładamy, że w IV kw. zostanie to nadrobione i zrealizujemy prognozy - powiedział Cezary Klimont, członek zarządu Ruchu.

- Na wyniki spółki w III kw. wpływ miały m.in. wyższe niż zakładane podwyżki wynagrodzeń, ale poziom wzrostu wynagrodzeń jest mniejszy niż w całej gospodarce narodowej, wolniejsze tempo realizacji inwestycji, szczególnie w obszarze sieci sprzedaży i logistyki oraz utrata wewnętrznej sieci sprzedaży - spadek o 2,48 proc. wobec II kw. - dodał.

Na początku października Ruch obniżył prognozę zysku netto w 2007 roku o 23,6 proc., do 37,7 mln zł i przychodów o 0,3 proc. do 4,22 mld zł.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: 18+ | +18 | członek zarządu | salony | 100 | "Ruch" | wydma | 'Ruch'
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »