Sąd zweryfikuje opinie audytorów

Wszystko wskazuje na to, że dopiero sąd ostatecznie wyda opinię, który z audytorów badających kwestię cen transferowych w Stomilu Olsztyn miał rację - czy BDO, twierdząc, że ceny sprzedaży do grupy Michelin noszą znamiona takich cen, czy KPMG z PricewaterhouseCoopers, które negują poprawność przeprowadzenia audytu ad hoc.

Wszystko wskazuje na to, że dopiero sąd ostatecznie wyda opinię, który z audytorów badających kwestię cen transferowych w Stomilu Olsztyn miał rację - czy BDO, twierdząc, że ceny sprzedaży do grupy Michelin noszą znamiona takich cen, czy KPMG z PricewaterhouseCoopers, które negują poprawność przeprowadzenia audytu ad hoc.

W opublikowanej w środę opinii KPMG i PwC czytamy, że wnioski z badania przeprowadzonego przez BDO są pozbawione podstaw, gdyż zostały wyciągnięte w oparciu o niekompletne i wybiórczo przeprowadzone analizy, a w przypadku niektórych zagadnień nie zostały poprzedzone jakąkolwiek analizą. Przypomnijmy, że najważniejsze tezy raportu BDO wskazywały m.in. na niższe ceny sprzedaży opon do grupy Michelin niż do odbiorców zewnętrznych oraz wysokie opłaty z tytułu umów o wsparciu eksportowym, technicznym, umów licencyjnych i o świadczeniu usług i prac na rzecz rozwoju.

Reklama

Zdaniem Andrzeja Mikosza z kancelarii Weil, Gotshal & Manges, reprezentującej interesy koalicji akcjonariuszy mniejszościowych, KPMG i PwC zarzucają audytowi BDO, że nie ma pewności co do stosowania cen transferowych. - Nigdy w tego typu badaniu nie można uzyskać całkowitej pewności, a tylko uprawdopodobnienie danych zdarzeń. Po analizie raportu nie mam wątpliwości co do twierdzeń zawartych w pozwie, który właśnie przygotowujemy - uważa prawnik. Pozew będzie dotyczył odszkodowania na rzecz Stomilu od władz spółki i inwestora strategicznego Michelina. Niewykluczone że zostanie on złożony w amerykańskim sądzie.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: KPMG | sady | Michelin
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »