Vivid Games - czy kolejne odsłony Real Boxing zapewnią zyski spółce?

Vivid Games działa na rynku gier od 2006 roku. Specjalizuje się w produkcji gier przeznaczonych dla urządzeń mobilnych. 

Vivid Games działa na rynku gier od 2006 roku. Specjalizuje się w produkcji gier przeznaczonych dla urządzeń mobilnych. 

Najbardziej rozpoznawalną produkcją Vivid Games jest seria Real Boxing. Druga jej odsłona miała premierę w listopadzie 2015 roku pod tytułem Real Boxing 2 Creed. Jest to pierwsza pełnowymiarowa gra w modelu biznesowym free-to-play. Obie części gry do końca 2015 roku przyniosły spółce 27,5 mln zł przychodów i trafiły do ponad 33 mln odbiorców na całym świecie.

Skonsolidowane przychody w 2015 roku wyniosły 17,3 mln zł i wzrosły o 26% wobec 2014 roku. Grupa zakończyła poprzedni rok zyskiem netto na poziomie 7,6 mln zł, co stanowi ponad jedenastokrotny wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Jednak znaczący udział w wyniku netto miała dodatnia wartość podatku dochodowego w kwocie 8,7 mln zł, co pozwoliło wygenerować z ujemnego wynik brutto (w wysokości -1,2 mln zł) dodatnią wartość na końcu rachunku zysków i strat. W zakresie zysku EBITDA spółka zanotowała spadek z 2,9 mln zł w 2014 do 1,3 mln zł w 2015 roku. Wpływ na to miały zwiększone wydatki na produkcję i promocje, a także poniesione koszty otwarcia biura w Warszawie, powiększenie powierzchni biurowej w Bydgoszczy czy wydatki na system informatyczny klasy ERP.

Reklama

Najważniejszym wydarzeniem 2015 roku dla Vivid Games była premiera gry Real Boxing 2 Creed, która miała miejsce 19 listopada. Spółka stwierdziła, że premiera okazała się dla niej znacznie trudniejsza niż zakładała, przez co nie zostały zrealizowane wszystkie możliwości sprzedażowe. Jednak parametry monetyzacji wraz z rozbudową gry (Real Boxing 2 Rocky) mają pozwolić firmie "okresowo zwiększyć przychody na większą niż dotąd skalę".

Do największych wydarzeń 2016 roku dla spółki należy zaliczyć planowaną na marzec premierę Real Boxing 2 Rocky. W tej odsłonie mają pojawić się znane postacie z filmów

o najsłynniejszym hollywoodzkim pięściarzu - Rocky Balboa, Apollo Creed, Clubber Lang, Ivan Drago, Tommy Gunn, Mason Dixon. Spółka zapowiada przebudowę struktury gry oraz jej optymalizację. W ramach rozwoju i czerpania dalszych korzyści z marki Real Boxing corocznie ma pojawić się sześć aktualizacji, a sama spółka będzie chciała zwiększyć jej promocję oraz szczególnie położyć nacisk na rynek chiński. Oprócz Real Boxing 2 Rocky spółka zakłada wydanie dwóch gier - Metal Fist: Urban Domination oraz Real Casino.

Jakie inne projekty inwestycyjne realizuje Vivid Games? W jakim tempie rośnie ilość pobrań Real Boxing? Jak darmowe ściągnięcia gry przekładają się na przychody dla spółki? Co można wyczytać z bilansu i rachunku zysków i strat spółki? Jak kształtują się wskaźniki finansowe Spółki? Na te i wiele innych pytań próbuje znaleźć odpowiedź raport analityczny SII dostępny w pełnej wersji na stronie www.sii.org.pl.

Źródło:Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »