Wiedźmin nadal ciągnie CD Projekt
Kurs akcji największej gamingowej spółki zwyżkuje o 7,2 proc. do 331,2 zł o godz. 9.02, ustalając maksimum historyczne. CD Projekt podał świetne wyniki finansowe za czwarty kwartał, znacząco przewyższające konsensus i zapowiedział program motywacyjny.
CD Projekt podał, że zysk netto spółki w czwartym kwartale 2019 roku wyniósł 108,9 mln zł. Był on ponad dwukrotnie wyższy od oczekiwań analityków, którzy prognozowali wynik na poziomie 52,7 mln zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem zysk wzrósł o 163 proc.
- Spółka na poziomie przychodów wypracowała 213,3 mln PLN (+67,6% r/r). Wynik ten został wygenerowany dzięki dalszej dobrej monetyzacji gry "Wiedźmin 3", w tym premierowej wersji na konsole Nintendo Switch jak i debiutu Gwinta na urządzeniach iOS.
Sprzedaż flagowego tytułu Redów w tym okresie była dodatkowo napędzana przez grudniową premierę serialu "Wiedźmin" na Netflixie (20.12.2019).Nakłady rozwojowe wzrosły w tym okresie o 52,7 mln PLN do 385,8 mln PLN, a koszty sprzedaży wyniosły (44,6 mln PLN). Na poziomie EBITDA w tym okresie spółka wypracowała 116,0 mln PLN (+152,1% r/r), EBIT wyniósł 103,6 mln PLN (+215,7% r/r), a zysk netto 108,9 mln PLN (+162,9% r/r).
W całym 2019 roku przychód spółki wyniósł 521,3 mln PLN, to jest więcej o 43,6% r/r.
W 2019 roku sprzedano 6,6 mln egzemplarzy gry "Wiedźmin 3" (53%-PC, 26% - PS4, 10% - Xbox, 11% - NS), tym samym osiągnęła ona 28 mln sprzedanych kopii na całym świecie. Za 37,2% sprzedaży w tym okresie odpowiadała Europa, 27,9 Azja, 25,6% Północna Ameryka, 7% Afryka, 2% Australia, a 0,3% Afryka. Dystrybucja cyfrowa stanowiła 82%, pozostałe 18% dystrybucja fizyczna.
Wynik EBITDA w 2019 roku wyniósł 217,8 mln PLN (+68,8% r/r), EBIT = 180,3 mln PLN (+60,4% r/r), a zysk netto 175,3 mln PLN (+60,4% r/r).
W 2019 roku segment CD Projekt Red wygenerował 369,3 mln PLN przychodów i 172,3 mln PLN zysku netto, natomiast w segmencie GOG.com było to odpowiednio 162,3 mln PLN oraz 3,0 mln PLN. Wyłączenia konsolidacyjne na poziomie przychodów wynosiły -10, 3 mln PLN.
W 2019 roku spółka uruchomiła także własny sklep, GOG Galaxy 2.0, kupiła kompleks budynków, podpisała ugodę z Andrzejem Sapkowskim oraz zajęła się globalną promocją Cyberpunka 2077.
W 2019 roku deweloper zainwestował w produkcję gier oraz nowych technologii rekordowe 165 mln PLN. Skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe na koniec roku osiągnęło poziom 385,8 mln PLN.
Stopa podatku dochodowego grupy w 2019 roku wyniosła 7,3%. Podatek dochodowy wyniósł 13,8 mln PLN i był zbliżony do ubiegłorocznego pomimo istotnego wzrostu zysku brutto. Spółka podała, że na wysokość stopy podatku wpływ miało zastosowanie preferencyjnych zasad opodatkowania dochodów osiąganych z komercjalizacji kwalifikowanych praw własności intelektualnej (IP BOX) oraz ulgi na działalność badawczorozwojową.
Grupa podała, że na koniec roku pozycja bilansowa "sprzedaż przyszłych okresów" (związana z zaliczkami na poczet tantiem oraz otrzymanymi lub należnymi tantiemami, głównie w związku z planowaną premierą gry "Cyberpunk 2077") - wyniosła 148,2 mln PLN.
Z końcem roku spółka miała dostęp łącznie do 482,3 mln PLN gotówki oraz lokat bankowych powyżej trzech miesięcy, o 110 mln PLN mniej niż na koniec września.