WSiP robi podejście pod Bellonę

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne podtrzymują zainteresowanie zakupem od Ministerstwa Skarbu Państwa wydawnictwa Bellona i chcą odebrać od doradcy prywatyzacyjnego memorandum informacyjne spółki - poinformował PAP Stanisław Wedler, prezes WSiP.

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne podtrzymują zainteresowanie zakupem od Ministerstwa Skarbu Państwa wydawnictwa Bellona i chcą odebrać od doradcy prywatyzacyjnego memorandum informacyjne spółki - poinformował PAP Stanisław Wedler, prezes WSiP.

- Podtrzymujemy nasze zainteresowanie Belloną, chcemy zapoznać się z memorandum informacyjnym - powiedział Wedler.

MSP zaprosiło we wtorek do negocjacji w sprawie nabycia 85 proc. akcji Bellony. Do 2 lutego 2010 roku mogą się zgłaszać się inwestorzy zainteresowani tą akwizycją. Resort do 16 marca ma udzielić im odpowiedzi.

Minister skarbu zaprosił inwestorów do negocjacji w sprawie kupna 85 proc. akcji spółki Bellona w Warszawie, wydawcy m.in. książek i czasopism - poinformował we wtorek resort skarbu. Oferty można składać do 2 lutego w siedzibie MSP.

Reklama

Do Skarbu Państwa należy 100 proc. akcji spółki. Bellona jest w czołówce polskich firm wydawniczych, zarówno pod względem liczby tytułów, jak i wielkości przychodów. Znana jest głównie z publikacji o tematyce historycznej, militarnej i technicznej. Coraz większą część oferty Bellony stanowi jednak beletrystyka, albumy, kalendarze, literatura dziecięca oraz poradniki.

Działalność spółki koncentruje się na wydawaniu i dystrybucji książek, prasy i kalendarzy, kolportażu prasy, a także na usługach z zakresu poligrafii, dzierżawy pomieszczeń i reklamy.

Bellona wydaje również dodatki do dzienników i czasopism, a także własne czasopisma (Magazyn Historyczny "Mówią wieki" i "Przegląd Obrony Cywilnej") oraz publikacje multimedialne. Każdego roku nakładem wydawnictwa pojawia się ponad 300 tytułów książkowych.

Głównymi klientami warszawskiej spółki ą hurtownie, sieci kolporterskie, księgarnie internetowe, kluby wysyłkowe oraz klienci sklepu internetowego. Firma współpracuje z wieloma krajowymi i zagranicznymi drukarniami. Strategia rynkowa Bellony zakłada m.in. utrzymanie dominującej pozycji w segmencie wydawców literatury historycznej i militarnej.

Negocjacje z inwestorami mają dotyczyć głównie ceny za zbywane akcje oraz proponowanego programu rozwoju spółki. Uprawnionym pracownikom przysługuje prawo do nieodpłatnego nabycia do 15 proc. akcji.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: memorandum | skarbu | informacje | zainteresowanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »