Zelmer raczej nie osiągnie 10-proc. dynamiki

Zelmer, który oczekiwał, że w 2011 r. osiągnie dwucyfrową dynamikę przychodów ze sprzedaży, po wynikach III kwartału spodziewa się, że wzrost ten będzie "wyraźnie widoczny", ale raczej nie osiągnie 10 proc. - poinformował dziennikarzy Janusz Płocica, prezes spółki.

Zelmer, który oczekiwał, że w 2011 r. osiągnie dwucyfrową dynamikę przychodów ze sprzedaży, po wynikach III kwartału spodziewa się, że wzrost ten będzie "wyraźnie widoczny", ale raczej nie osiągnie 10 proc. - poinformował dziennikarzy Janusz Płocica, prezes spółki.

W IV kwartale Zelmer chce wypracować co najmniej podobne rdr wyniki. Marża brutto nie powinna w kolejnych okresach spadać. "W całym roku pewnie nie osiągniemy 10-proc. dynamiki wzrostu sprzedaży, ale chcielibyśmy się do niej zbliżyć. Rok do roku wzrost na pewno będzie wyraźnie widoczny, jednak III kwartał trochę zachwiał naszymi wcześniejszymi założeniami" - powiedział po konferencji Płocica.

Prezes poinformował, że po III kwartale rynek małego AGD w Polsce utrzymał jednocyfrową dynamikę wzrostu i taka sytuacja powinna się utrzymać także w IV kwartale. "Spodziewamy się, że IV kwartał będzie dla nas dobrym sezonem sprzedażowym. Powinniśmy wypracować wyniki porównywalne lub lepsze rok do roku" - powiedział Płocica. Na pytanie, czy na poziomie netto można spodziewać się w tym okresie zdarzeń jednorazowych, Magdalena Bartoś, członek zarządu spółki, odpowiedziała: "Przed nami okres, w którym liczyć się będzie faktyczna działalność biznesowa, bez czynników jednorazowych.

Reklama

Chociaż mamy nadzieję na zwrot odpisu na należności Domar i Avans w wysokości 3,7 mln zł. 1 grudnia będzie miała miejsce rozprawa apelacyjna, dowiemy się wówczas, czy będziemy mogli odwrócić odpis". W IV kwartale 2010 r. przychody Zelmera wyniosły 224,6 mln zł, zysk operacyjny 24,2 mln zł, a zysk netto 16,8 mln zł. Prezes poinformował, że w kolejnych okresach marża brutto na sprzedaży nie powinna spadać. "Nie należy się oczywiście spodziewać eksplozji jeśli chodzi o marżę, ale raczej pójdzie ona w górę niż w dół. Nasze cele są wyższe niż 27 proc. z III kwartału" - dodał. W przyszłym roku Zelmer powinien ponownie podzielić się zyskiem z akcjonariuszami. W tym roku na dywidendę spółka przeznaczyła w sumie 28,88 mln zł, co dało 1,9 zł dywidendy na akcję. "Dzielimy się zyskiem z akcjonariuszami, o ile nie wystąpią specjalne okoliczności.

W tym roku takich wydarzeń nie zaobserwowaliśmy, więc wszystko wskazuje na kontynuację polityki dywidendy. Do analiz na ten temat przystąpimy jednak dopiero w styczniu lub lutym 2012 r." - powiedział Płocica. W III kwartale br. Zelmer osiągnął 147,3 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 168,2 mln zł przed rokiem. Zysk operacyjny wyniósł 4,2 mln zł, podobnie jak w III kwartale 2010 r. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej sięgnął 2,4 mln zł wobec 3,8 mln zł rok wcześniej. "III kwartał jest specyficzny.

Otwierają go słabe pod względem sprzedaży miesiące letnie, które nie są momentem zakupu małego AGD. Natomiast wrzesień to początek szczytu sezonu sprzedażowego. Wprowadziliśmy w tym okresie nowe produkty dla wspomożenia sprzedaży w szczycie sezonu, rozpoczęliśmy także kampanie reklamowe w telewizji na głównych rynkach naszej działalności" - skomentował prezes Zelmera. Po dziewięciu miesiącach 2011 r. spółka zaraportowała 429,1 mln zł sprzedaży, 16 mln zł zysku operacyjnego oraz 33,8 mln zł zysku netto przed korektami oraz 15,8 mln zł zysku netto po korektach.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: zelmer | sprzęt AGD
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »