Zysk Cyfrowego Polsatu ponad konsensus

Grupa Cyfrowego Polsatu miała w I kw. 2013 roku 95,1 mln zł zysku netto wobec 205 mln zł zysku netto w I kw. 2012 r. Zysk netto okazał się zgodny z oczekiwaniami analityków, którzy spodziewali się 96,1 mln zł zysku netto.

Grupa Cyfrowego Polsatu miała w I kw. 2013 roku 95,1 mln zł zysku netto wobec 205 mln zł zysku netto w I kw. 2012 r. Zysk netto okazał się zgodny z oczekiwaniami analityków, którzy spodziewali się 96,1 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy Cyfrowego Polsatu w I kw. 2013 roku wyniósł 184,6 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 203 mln zł zysku operacyjnego. Zanotowany zysk okazał się zgodny z oczekiwaniami analityków, gdyż konsensus zakładał 184,5 mln zł zysku operacyjnego.

Zysk EBITDA wyniósł 245,3 mln zł wobec 257 mln zł rok wcześniej. Średnia prognoz analityków mówiła o zysku EBITDA na poziomie 245,8 mln zł.

Przychody grupy Cyfrowego Polsatu w pierwszym kwartale 2013 roku wyniosły 697,1 mln zł wobec 669 mln zł rok wcześniej i wobec prognoz rynkowych na poziomie 683,2 mln zł.

Reklama

Wskaźnik dług netto/EBITDA na koniec I kw. 2013 r. wyniósł 1,93x, podczas gdy na koniec 2012 roku było to 1,95x.

Segment usług świadczonych klientom indywidualnym

W segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym w I kw. 2013 r. Cyfrowy Polsat wypracował 112,53 mln zł zysku operacyjnego, 164,68 mln zł zysku EBITDA oraz 482,03 mln zł przychodów.

Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu wzrosła o 0,1 proc. do około 3.555,8 tysięcy abonentów na koniec I kw. 2013 r. w porównaniu do około 3.553,3 tysięcy abonentów na I kw. 2012 r. Abonenci pakietu Familijnego stanowili 77,4 proc. i 78,7 proc. całej bazy klientów odpowiednio na 31 marca 2013 i 2012 roku.

Wskaźnik odpływu abonentów w 12 miesięcznym okresie zakończonym 31 marca 2013 r. spadł do 8,7 proc. w porównaniu z 9 proc. w 12 miesięcznym okresie zakończonym 31 marca 2012 roku.

Wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Familijnego spadł o 0,4 p.p., a wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Mini spadł o 0,1 p.p.

Średni miesięczny przychód na abonenta Cyfrowego Polsatu wzrósł o 4,7 proc. do 40,3 zł w pierwszym kwartale 2013 roku z 38,5 zł w pierwszym kwartale 2012 roku.

ARPU Pakietu Familijnego wzrosło o 6,2 proc., do 48,2 zł w pierwszym kwartale 2013 roku z 45,4 zł w pierwszym kwartale 2012 roku. ARPU Pakietu Mini spadło o 2,2 proc., do 13,2 zł w pierwszym kwartale 2013 roku z 13,5 zł w pierwszym kwartale 2012 roku.

Wpływ przychodów z usług pay-per-view (PPV) na poziom ARPU wyniósł w pierwszym kwartale 2013 roku 0,4 zł (ARPU Pakietu Familijnego zyskało 0,4 zł, a ARPU Pakietu Mini 0,1 zł).

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej

W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej Cyfrowy Polsat wypracował 72,68 mln zł zysku operacyjnego, 80,63 mln zł zysku EBITDA oraz 245,24 mln zł przychodów.

Według szacunków domu mediowego Starlink, wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w pierwszym kwartale 2013 roku wyniosły 774 mln zł i spadły rok do roku o 7,9 proc.

"Opierając się na tych estymacjach, szacujemy, że nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej w pierwszym kwartale 2013 roku spadł rok do roku do 23,6 proc. z 24,3 proc. udziału w pierwszym kwartale 2012 roku. W sumie w pierwszym kwartale 2013 roku wygenerowaliśmy o 6,7 proc. mniej GRP niż w analogicznym okresie roku ubiegłego" - napisano w raporcie.

W raporcie podano również, że liczba aktywnych użytkowników serwisu ipla w marcu 2013 roku wyniosła 3,2 mln.

Cyfrowy Polsat podtrzymuje prognozę 37-proc. wzrostu reklamy wideo online w latach 2012-2016

Cyfrowy Polsat podtrzymuje prognozę, że wydatki na reklamę wideo online w latach 2012-2016 wzrosną o 37 proc. - podała spółka w raporcie.

"Według naszych wyliczeń opartych na prognozach PwC (Global entertainment and media outlook: 2012-2016) średni wzrost wydatków na reklamę wideo online w latach 2012-2016 wyniesie 37 proc.(CAGR). Uważamy, że dzięki pozycji lidera rynku wideo online (poprzez telewizję internetową ipla) będziemy beneficjentem wzrostu tego perspektywicznego segmentu rynku reklamy" - podała spółka w raporcie.

Poprzednie szacunki spółki mówiły o wzroście reklamy wideo online w latach 2012-2016 w średnim tempie ok. 42 proc.

Cyfrowy Polsat podtrzymuje prognozę, że rynek reklamy telewizyjnej w 2013 roku spadnie o 4-6 proc. - podała spółka w prezentacji wynikowej.

Udział w rynku reklamy Cyfrowego Polsatu na koniec I kw. 2013 r. wyniósł 23,6 proc.

W styczniowej rozmowie z PAP członek zarządu Telewizji Polsat Maciej Stec ocenił, że rynek reklamy TV w 2013 roku, zgodnie z prognozami ZenithOptimedia, może spaść o 5,7 proc. rdr.

Ankietowani przez PAP przedstawiciele domów mediowych spodziewają się, że rynek reklamy TV w 2013 roku spadnie o ok. 5-10 proc.

W raporcie wynikowym Cyfrowego Polsatu za 2012 r. podano również, że w ocenie spółki rynek reklamy TV w Polsce ma duży potencjał wzrostu w długim terminie.

Zarząd Cyfrowego Polsatu rekomenduje niewypłacanie dywidendy z zysku za 2012 rok - podała spółka w komunikacie.

"Podstawą decyzji zarządu, co do podziału zysku był jeden z celów strategicznych spółki, jakim jest jak najszybsze obniżenie poziomu zadłużenia, powstałego na skutek nabycia przez Telewizji Polsat" - napisano w komunikacie.

"Konsekwentne, przedterminowe zmniejszenie poziomu zadłużenia spółki, a co za tym idzie obniżenie wskaźnika dług netto/EBITDA, zgodnie z zapisami umów kredytowych spowoduje zarówno zmniejszenie nominalnych rat kredytu, jak również obciążeń odsetkowych i tym samym będzie miało pozytywny wpływ na kondycję finansową i wyniki w przyszłych okresach" - dodano.

Przedstawiciele Cyfrowego Polsatu we wcześniejszych wypowiedziach zapowiadali, że spółka rozważa trzy scenariusze dotyczące podziału zysku za 2012 rok: wypłatę dywidendy, inwestycje i wcześniejszą spłatę długu.

W marcu Cyfrowy Polsat poinformował o podpisaniu warunkowej umowy na zakup spółki Polskie Media za 99 mln zł.

KOMENTARZ BDM: Wyniki spółki są trochę niższe niż nasze wcześniejsze oczekiwania. Wynik EBITDA w 1Q'13 wyniósł 245 mln PLN (oczekiwaliśmy, że będzie to ok. 255 mln PLN). Zaprezentowane dane oceniamy jednak pozytywnie. Mocne wyniki zaraportował segment klientów indywidualnych. Natomiast w obszarze nadawania widać spadek udziału w rynku reklamy, o czym ostrzegaliśmy we wcześniejszych komentarzach. Wpływy z reklamy tv spadły o prawie 11%, podczas gdy rynek wg spółki skurczył się o niespełna 8%. Wraz z wynikami, spółka podała, że zarząd rekomenduje WZA nie wypłacanie dywidendy i przeznaczenie zysku za rok obrotowy 2012 w wysokości na kapitał zapasowy. Może to być odebrane z lekkim rozczarowaniem przez rynek, gdyż rozważano także możliwość, że spółka choć symbolicznie podziel się zyskiem z akcjonariuszami.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Cyfrowy Polsat SA | wyniki finansowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »