AGORA (AGO): Nabycie czasopism Prószyńskiego - raport 12
Agora podpisała umowę dotyczącą nabycia przedsiębiorstwa "Prószyński i S-ka - Czasopisma" sp. z o.o.
Zarząd Agory SA informuje, że w dniu 19 kwietnia 2002 r. w wykonaniu postanowień umowy inwestycyjnej z 18 lutego 2002 r. (raport bieżący RB 7/02) Agora podpisała umowę dotyczącą nabycia przedsiębiorstwa "Prószyński i S-ka - Czasopisma" sp. z o.o. , w którego skład wchodzą czasopisma wydawane obecnie przez tę spółkę: "Poradnik Domowy", "Cztery Kąty", "Ładny Dom", "Kwietnik", "Bukiety", "Ogrody, Ogródki, Zieleńce", "Kuchnia Magazyn Dla Smakoszy", "Lubię Gotować", "Dziecko - Miesięcznik Troskliwych Rodziców", "Motomagazyn", "Poster Motomagazyn", "Wiedza i Życie".
Średni roczny nakład magazynów wchodzących w skład nabywanego przedsiębiorstwa wyniósł w 2001 roku 1,8 mln egzemplarzy. Łączne przychody czasopism wyniosły 62,3 mln złotych, z czego 49% pochodziło ze sprzedaży reklam. Na koniec 2001 roku ich udział w rynku reklamy magazynów wyniósł 4% [źródło: Agora-Monitoring, dane cennikowe]. Magazyny te mają w sumie ponad 5 milionową liczbę czytelników, co daje im 21,9% udział w rynku czytelniczym magazynów.
Cena nabycia przedsiębiorstwa wyniosła 72,7 miliona zł. Przeniesienie własności przedsiębiorstwa nastąpiło z chwilą zapłaty powyższej kwoty. Zgodnie z zawartą umową podana cena może zostać skorygowana o kwotę salda rozrachunków publiczno-prawnych spółki "Prószyński i S-ka - Czasopisma" ustaloną na dzień przeniesienia własności przedsiębiorstwa na Agorę oraz o wartość należności przejętych i nie otrzymanych przez Agorę do dnia 31 grudnia 2002.
Agora zobowiązała się, że do dnia 31 grudnia 2002 nie zostanie zmniejszona liczba 224 pracowników i współpracowników pracujących na rzecz przejętych czasopism.
"Zakup czasopism od Prószyński i S-ka - Czasopisma Sp. z o.o. oznacza wejście Agory
w nowy segment rynku, zdominowany przez wydawnictwa zagraniczne. Jeżeli nam się nie uda, to nie będziemy mieli na tym rynku żadnego liczącego się polskiego wydawcy. Prosimy trzymać za nas kciuki. Głęboko wierzymy, że ciężko pracując i wykorzystując efekty synergii płynące ze współpracy przejętych czasopism z innymi aktywami medialnymi Agory będziemy w stanie odbudować pozycję przejętych czasopism. Moim zdaniem jest to dobra inwestycja tworząca wartość dla naszych akcjonariuszy" - powiedział Zbigniew Bąk, członek zarządu Agory.