Aldi przejmuje prawie 400 supermarketów. Ekspansja niemieckiego dyskontu
Niemiecka sieć dyskontów Aldi planuje przyspieszyć swój rozwój. Amerykański oddział przejął prawie 400 sklepów spożywczych marki Winn-Dixie. Nie wszystkie jednak zostaną poddane rebrandingowi. Gdzie sieć otworzy swoje nowe sklepy?
W ostatnim czasie amerykańskie media informowały, że jeden z największych konkurentów Aldi - Ldil ma poważne problemy na rynku amerykańskim. Sieć, która działa w USA od 2015 roku, była zmuszona do zamknięcia kilkunastu sklepów na wschodnim wybrzeżu.
Tymczasem amerykański odział sieci Aldi poinformował, że przejmuje od spółki Southeastern Grocers Inc. prawie 400 sklepów spożywczych pod marką Winn-Dixie i zamierza rozpocząć ekspansję swoich sklepów na amerykańskim rynku.
Aldi i Southeastern Grocers podpisali umowę - została ona zatwierdzona przez większość posiadaczy akcji. Fuzja ma zostać sfinalizowana w I połowie 2024 roku.
Aldi tym samym zyska prawie 400 sklepów, które do tej pory działały pod marką Winn-Dixie w Alabamie, Georgii, Luizjanie, Mississippi oraz na Florydzie. Do końca 2024 roku firma chce mieć w USA około 2400 sklepów.
Dyskont poinformował, że sam zdecyduje, które sklepy zostaną poddane rebrandingowi i zostaną otwarte pod szyldem Aldi. - To kwestia kilku miesięcy - poinformowano podczas podpisywania umowy.
Pozostałe sklepy zachowają znaną, czerwono-białą markę Winn-Dixie, oraz charakterystyczny układ wewnętrzny placówki.
- Nadszedł właściwy czas, aby wykorzystać naszą dynamikę wzrostu - powiedział Jason Hart, dyrektor generalny Aldi USA. Długoterminowa strategia rozwoju Aldi w USA, zakłada oddanie 120 nowych sklepów w całym kraju jeszcze w tym roku.
Nie ujawniono, ile kosztowało przejęcie supermarketów na wschodnim wybrzeżu. Niemiecki dyskont twierdzi, że od początku swojej obecności w USA, czyli od lat 90. XX wieku, zainwestował tam około 2,5 mld dolarów.